Salesforce a concediat 4.000 de angajați din departamentul de asistență pentru clienți, a declarat recent CEO-ul Marc Benioff în cadrul unei discuții despre modul în care inteligența artificială a contribuit la reducerea numărului de angajați ai companiei, transmite CNBC.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Benioff a dezvăluit concedierile în cadrul podcastului The Logan Bartlett Show.
„Am redus numărul de angajați de la 9.000 la aproximativ 5.000, pentru că am nevoie de mai puțini angajați”, a declarat Benioff în cadrul unei discuții despre impactul AI asupra operațiunilor Salesforce.
Compania a fost în prima linie a revoluției AI și a construit ceea ce numește „Agentforce”, o echipă de roboți pentru serviciul clienți.
„Datorită beneficiilor și eficienței Agentforce, am observat o scădere a numărului de cazuri de asistență pe care le gestionăm și nu mai este nevoie să completăm în mod activ posturile de ingineri de asistență”, a transmis Salesforce.
Concedierile vin după ce Benioff a anunțat în vară că AI realizează până la 50% din munca la Salesforce, care are sediul în San Francisco.
Laurie Ruettimann, consultant în resurse umane, a declarat că AI afectează locurile de muncă în mai multe industrii.
„Au existat concedieri în toată America atribuite direct AI”, a spus Ruettimann, adăugând că oricine dorește să rămână angajat sau caută un loc de muncă trebuie să învețe noi competențe.
„Dacă rețeaua ta ți-ar putea găsi un loc de muncă, ar fi făcut-o deja. Ar fi făcut-o ieri”, a spus Ruettimann. „Depinde de tine să-ți extinzi viziunea, să-ți lărgești orizonturile și să cunoști oameni noi.”