Adoptarea aplicației mobile Gemini a crescut vertiginos de la lansarea, în august, a modelului de editare a imaginilor Nano Banana, care a primit recenzii pozitive, în special din partea utilizatorilor care spun că acum pot efectua mai ușor editări complexe și pot crea imagini realiste, scrie TechCrunch.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Aplicația a urcat în fruntea clasamentelor magazinelor de aplicații globale și a înregistrat o creștere de 45% a descărcărilor în luna septembrie, potrivit noilor date furnizate de firma de analiză a aplicațiilor Appfigures.
Deși luna este abia la jumătate, aplicația Gemini a înregistrat deja 12,6 milioane de descărcări în septembrie, față de 8,7 milioane în august.
Înainte de această lună, Gemini ajunsese doar pe locul 3 în App Store din SUA pe 28 ianuarie 2025.
La scurt timp după lansarea Nano Banana, Gemini a ajuns pe locul 2 în App Store din SUA pe 8 septembrie. Apoi a devenit aplicația nr. 1 pe 12 septembrie, unde a rămas, după ce a detronat ChatGPT de la OpenAI de pe locul 2. Nicio altă aplicație dedicată AI nu se află în top 10 în App Store în acest moment.
Gemini a devenit, de asemenea, una dintre cele mai populare cinci aplicații pentru iPhone în 108 țări din întreaga lume, potrivit datelor Appfigures.
Pe Google Play, Gemini a sărit de pe locul 26 în topul general al aplicațiilor din SUA pe 8 septembrie, pentru a deveni aplicația numărul 2 începând de luni. Cu toate acestea, în ciuda faptului că Android este platforma proprie a Google, ChatGPT rămâne pe primul loc la momentul redactării acestui articol.
Google a promovat creșterea Gemini, pe măsură ce tot mai mulți utilizatori obișnuiți au încercat noile funcții de editare a imaginilor. De exemplu, Josh Woodward, vicepreședinte Google Gemini și Google Labs, a împărtășit pe X pe 8 septembrie că aplicația a câștigat 23 de milioane de utilizatori noi de la lansarea modelului Nano Banana, iar acești utilizatori au partajat peste 500 de milioane de imagini.
Creșterea rapidă a aplicației determină, de asemenea, o creștere a cheltuielilor consumatorilor.
Din cei 6,3 milioane de dolari generați de Gemini în acest an pe dispozitivele iOS, 1,6 milioane de dolari au provenit din luna august, o mare parte din această sumă fiind obținută după lansarea modelului Nano Banana. Aceasta reprezintă o creștere de 1.291% față de cifra din ianuarie, de 115.000 de dolari, estimează Appfigures.
Aplicația este, de asemenea, pe cale să egaleze cel puțin cifra din august, dacă nu chiar să o depășească în septembrie, deoarece Gemini a înregistrat până acum 792.000 de dolari în această lună — aproximativ jumătate din totalul din august.
Anul acesta, aplicația Gemini a fost descărcată de 103,7 milioane de ori și a înregistrat 185,4 milioane de descărcări până în prezent, de la lansarea sa pe Android în februarie 2024 și extinderea sa pe iOS mai târziu în acel an.