Offerwall, noul pariu Google pentru menținerea veniturilor într-o perioadă în care AI-ul a provocat deja o criză a traficului site-urilor de conținut

Sediu Google
Sursa foto: Matthias Balk / DPA / Profimedia

Funcțiile de căutare bazate pe inteligență artificială ale Google afectează serios traficul către site-urile de conținut, diminuând veniturile din publicitate ale editorilor. Ca răspuns, compania lansează un nou instrument: Offerwall, un mecanism integrat în Google Ad Manager care le oferă editorilor mai multe opțiuni de monetizare, fără a depinde exclusiv de volum mare de trafic, potrivit TechCrunch.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Ce este Offerwall și ce face?

Offerwall le permite utilizatorilor să acceseze conținut în schimbul unor acțiuni simple: completarea de sondaje, vizionarea de reclame, plăți unice sau înscrierea la newslettere. În plus, editorii pot adăuga propriile metode de acces, adaptate specificului audienței lor.

Funcția este gratuită și vine după un an de testare cu aproximativ 1.000 de editori, iar afișarea Offerwall este controlată automat de AI pentru a maximiza rata de interacțiune și veniturile. Editorii pot totuși decide singuri când și cum apare această opțiune pe site-ul lor.

Deși ideea micropoziilor (plata per articol) a fost testată de mai mulți jucători din industrie și a eșuat de fiecare dată, Google mizează pe o abordare diferită. În parteneriat cu startup-ul Supertab, utilizatorii pot plăti sume mici pentru acces temporar la tot conținutul unui site, de exemplu, pentru o zi, o săptămână sau mai mult. Funcționalitatea este în fază beta și poate fi combinată cu abonamente sau alte metode de monetizare.

Flexibilitate și personalizare pentru editori

Offerwall poate fi personalizat complet: editorii își pot adăuga logo-ul, un mesaj introductiv și își pot configura opțiunile preferate de monetizare. Una dintre funcțiile activate implicit permite vizionarea unui clip publicitar în schimbul accesului gratuit la conținut, un model de tip „reclamă recompensată” care generează venituri împărțite cu Google, similar altor produse din Ad Manager.

O altă opțiune presupune ca utilizatorii să aleagă subiecte care îi interesează, date care sunt apoi folosite pentru personalizarea reclamelor.

Primele rezultate: creșteri modeste, dar constante
Deși Google nu a prezentat încă rapoarte detaliate privind succesul din etapa de testare, a oferit un exemplu: grupul media indian Sakal Media a înregistrat o creștere de 20% a veniturilor și o creștere cu 2 milioane a numărului de afișări în doar trei luni de la implementarea Offerwall pe site-ul său.

În medie, editorii care au testat Offerwall au raportat o creștere a veniturilor cu 9%, iar cei care folosesc Google Ad Manager au înregistrat salturi între 5% și 15%.

Un mod simplu de a experimenta cu monetizarea

Offerwall promite să fie o soluție practică pentru editorii care vor să testeze modele alternative de monetizare fără să investească timp și resurse în dezvoltări tehnice complexe. Performanța instrumentului poate fi urmărită direct din rapoartele Google Ads Manager, unde sunt afișate date despre veniturile generate, numărul de interacțiuni și impactul asupra traficului ulterior.

Dacă inteligența artificială redesenează peisajul traficului web, Google pare hotărât să ofere un colac de salvare celor mai afectați: publisherii de conținut.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...