Luna aprilie a adus o scădere puternică a vânzărilor de mașini noi față de aceeași lună din anul precedent, de 24%, însă a surprins printr-o creștere semnificativă a segmentului de mașini cu propulsie electrică, fie ele cu reîncărcare din sursă externă sau nu.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Luna trecută s-au vândut 9.910 autoturisme în România, iar scăderea la nivel de lună s-a regăsit și în topul celor mai vândute mărci și modele, toate înregistrând livrări mai reduse.
SUV-urile continuă să domine piața, din două mașini cumpărate una având această formă de caroserie (cota de piață de 53,9%).
În aprilie 2025 față de aprilie 2024, înmatriculările pe benzină au scăzut cu 44,3%, ajungând la o pondere de 24,8%, în timp ce dieselul a scăzut cu 26,1%, ajungând la o pondere de 9,5%. Autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid înregistrează în luna aprilie 2025 o creștere de 10%, ajungând la o pondere de 28.8% din totalul pieței, iar dintre acestea 86% sunt motorizări pe benzină, în timp ce 14% sunt motorizări pe motorină.
Surpriza cea mare este produsă de mașinile electrice și hibride (inclusiv mild-hibrid), care dețin în aprilie 2025 o cotă de piață de 54.9%, cea mai mare de la începutul anului, și devin în aprilie cel mai important segment din piață.
Cele mai vândute mărci în România
Astfel, Dacia, cea mai vândută marcă din România, a livrat în aprilie 2.325 de mașini, cu 40% mai puține decât în martie, iar în primele patru luni din an a livrat 12.226 de unități, cu 10% mai puțin față de aceeași perioadă din 2024.
Toyota a vândut 997 de mașini în aprilie, în scădere cu 26% față de martie, iar în primele patru luni din 2025 a livrat 3.871 de unități, în scădere cu 1% față de ianuarie-aprilie 2024.
Skoda este pe locul 3 la mărci cu 842 de unități livrate în aprilie, în scădere cu 13,6% față de martie 2025, însă are un mic avans în ianuarie-aprilie 2025 (3.481 unități) față de aceeași perioadă din 2024, de 1,9%.
Volkswagen a vândut 642 de mașini în aprilie, cu 18% mai puține decât luna trecută, însă în primele luni ale anului are o creștere de 17% față de ianuarie-aprilie 2024, cu 3.164 de unități vândute.
Renault este pe locul 5 cu 565 de mașini vândute, în scădere cu 21,2%, iar în 2025 a livrat 2.532 de unități, în creștere cu 10,3% față de primele patru luni din 2024.
Alte mărci au livrat 4.539 de mașini în aprilie și 18.087 de la începutul anului.
Dacia ocupă tot podiumul la modele
Dacia ocupă primele trei poziții în top 5 modele vândute în România, chiar dacă toate înregistrează scăderi față de martie.
Duster este pe primul loc cu 886 de mașini vândute, în scădere cu 27,9%. În ianuarie-aprilie 2025 s-au livrat 4.073 de unități.
Logan este pe locul doi, cu 678 unități vândute luna trecută, în scădere cu 45,4%, și cu 3800 de mașini livrate de la începutul anului.
Sandero încheie podiumul, cu 558 de mașini și o scădere de 31,9% față de martie și cu 2.345 de unități livrate în 2025.
Toyota a vândut 312 Corolla, în scădere cu 19% față de martie, iar Skoda Octavia închide clasamentul cu 296 de mașini vândute, în scădere cu 33,9%.