Încă un nume vechi din industria auto românească este pe cale să renască / ARO Câmpulung are în plan un vehicul 4X4 ce ar putea intra și în dotarea Armatei

Asociația Română pentru Cercetare Strategică Avansată, Nanotehnologii și Tehnologii Cuantice (ARCSANTQ) a relansat programul ARO, prin care va renaște vechea marcă auto românească. Conform Business Review, proiectul este condus de ing. Eduard Costache, membru al Asociației, și are ca scop revigorarea brandului ARO Câmpulung-Muscel, recunoscut în peste 100 de țări pentru capacitățile sale off-road.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Proiectul e-ARO 25, înregistrat la OSIM

Potrivit reprezentanților Asociației, e-ARO 25 NEXT GENERATION reprezintă un proiect nou, cu un design semnat de studioul italian Granstudio. Noul model pare a fi un SUV hibrid, dezvoltat pe o platformă structurală rezistentă. Proiectul e-ARO 25 a fost deja înregistrat la OSIM, potrivit președintelui ARCSANTQ, Dan Hazaparu.

e-ARO 25 va fi disponibil în versiune civilă și militară

Noul ARO va avea un șasiu compus dintr-o structură hibridă. Acesta va fi de tip scară, bun pentru off-road, dar și un tunel structural pentru bateriile de tracțiune. Modelul este proiectat din start pentru Armată, urmând să fie adaptat într-o variantă civilă. Prezentarea generală a modelelor arată astfel:

  1. e-ARO 25 NEXT GENERATION (civil): destinat sectoarelor de utilități, cum ar fi industria, agricultura, silvicultura, serviciile de intervenție și transportul 4×4, oferind o capacitate mare de încărcare și capacități off-road superioare segmentului compact;
  2. e-ARO 25 NEXT GENERATION TACTICAL (militar): o variantă derivată, adaptată cerințelor operaționale NATO. Aceasta include protecție modulară STANAG 4569 Nivel 1 (cu elemente de Nivel 2), protecție electromagnetică (EMP) și opțiunea de integrare a unei turele RCWS compatibile NATO (cal. 12,7 mm).

Noul SUV românesc va fi un hibrid

„Sufletul” noului ARO, ca în cazul oricărui vehicul, este motorizarea. COMOTI, instituția responsabilă de acest aspect, explică faptul că motorizarea hibridă a fost aleasă datorită consumului redus de combustibil.

Sistemul de propulsie este compus din:

  • Motoare electrice cu flux axial montate direct pe axe, cuplate la diferențiale mecanice robuste.
  • O baterie LiFePO₄ de 89 kWh, optimizată pentru o durată de viață lungă și stabilitate termică.
  • Un Range-Extender (REX) de 75–90 kW, integrat structural pentru a oferi autonomie extinsă, eliminând „anxietatea de autonomie” specifică vehiculelor pur electrice.

Citește și: Un nume vechi în industria auto românească se reinventează / DAC se va axa 100% pe vehicule comerciale electrice dezvoltate în România

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...