Federația Europeană pentru Transport și Mediu recomandă UE să respingă cererea producătorilor auto legată de biocombustibili / Aceștia nu ar fi neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2

masina-alimentata-cu-biocombustibil
Sursa foto: Porsche

Comisia Europeană ar trebui să reziste solicitărilor producătorilor de automobile de a permite utilizarea biocombustibililor pentru autovehicule după 2035, afirmă Federația Europeană pentru Transport și Mediu. Cunoscut și ca T&E, grupul susține că acest tip de carburanți este disponibil în cantități limitate și nu este cu adevărat neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2, potrivit Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Producătorii auto vor biocombustibili pentru motoarele cu ardere internă

Noile vehicule din Uniunea Europeană nu trebuie să aibă emisii de dioxid de carbon începând cu 2035, conform normelor menite să stimuleze vânzările de mașini electrice și să elimine treptat combustibilii fosili și motorul cu ardere internă.

Cu toate acestea, producătorii de automobile fac presiuni asupra executivului UE pentru a acorda o derogare care să permită combustibililor neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon să continue să alimenteze motoarele cu ardere internă, hibrizii plug-in și extensoarele de autonomie.

Într-un raport, T&E a subliniat modificările legislației UE din 2018 care au limitat utilizarea combustibililor pe bază de culturi, cum ar fi uleiul de palmier sau soia, favorizând uleiul de gătit uzat, animalele și alte surse pe bază de deșeuri, care reprezintă în prezent aproximativ jumătate din motorina pe bază biologică din UE.

T&E: Biocombustibilii ar duce la mai multe defrișări

T&E a afirmat că biocombustibilii produși din culturi alimentare economisesc, de obicei, doar 60% din emisiile de CO2 în comparație cu combustibilii fosili, din cauza dioxidului de carbon emis în timpul cultivării și transportului acestora. De asemenea, aceștia riscă să ducă la defrișări.

Combustibilii mai avansați, produși din deșeuri municipale sau nămoluri de epurare, ar fi mai durabili, dar nu sunt disponibili în cantități suficiente și sunt deja alocați pentru aviație și transportul maritim. Dacă s-ar include transportul rutier, cererea UE ar putea fi de două până la nouă ori mai mare decât oferta durabilă pentru 2050.

Raportul T&E arată că permiterea utilizării biocombustibililor în autovehiculele din UE ar putea crește emisiile de CO2 cu până la 23% în 2050. Grupul recomandă ca biocombustibilii să nu facă parte din soluția post-2035 și, dacă sunt incluși, să fie limitați la doar 5% din vânzările de autovehicule alimentate cu combustibili electronici cu adevărat neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...