Camioanele de marfă fără șofer încep să circule și efectuează livrări în Texas

Camioanele de marfă fără șofer încep să circule și efectuează livrări în Texas
Sursa imagine: Aurora

Startup-ul tehnologic pentru vehicule autonome, cu sediul în Pittsburgh, tocmai a lansat serviciul său de transport rutier autonom în Texas, începând cu livrări între Dallas și Houston anunță The Verge.

După ani de testare și validare, Aurora declară că primele sale autocamioane complet autonome operează pe autostrăzile publice din Texas. Camioanele Clasa 8 ale companiei efectuează acum livrări către clienți între Dallas și Houston, parcurgând deja 1.930 km pe drumurile publice „fără șofer”, a declarat Aurora. Clienții pentru aceste curse inițiale sunt Uber Freight, subsidiara de brokeraj de transport rutier al companiei de ridesharing, și Hirschbach Motor Lines, un transportator specializat în livrări de marfă în timp scurt și sensibile la temperatură.

Compania a pus accent pe siguranță

„CEO-ul Aurora, Chris Urmson, a declarat că a călătorit pe bancheta din spate în timpul cursei inaugurale a primului camion, pe care a numit-o „onoarea vieții mele”, iar „”șoferul” Aurora s-a comportat perfect și este un moment pe care nu-l voi uita niciodată”, a remarcat Chris Urmson, CEO și co-fondator al Aurora.

Urmson se referă la o suită integrată de peste două duzini de sisteme LiDAR, radar, camere, microfoane și un computer de bord pentru a înțelege toate datele senzorilor de intrare de pe camion. Aurora spune că această configurație autonomă de Nivel 4 „oferă o conștientizare și o atenție completă la schimbarea condițiilor de drum”.

De fapt, susține că tehnologia sa LiDAR proprietară poate vedea la mai mult de 450 m înainte și poate detecta pietonii cu până la 11 secunde mai devreme decât șoferii umani la viteze de autostradă pe timp de noapte. Aurora spune că poate detecta și permite șoferilor agresivi să depășească în siguranță camioanele sale și să încetinească pentru a schimba banda și a evita vehiculele de urgență parcate (o problemă semnalată la șofatul autonom Tesla FSD).

„Am fondat Aurora pentru a oferi beneficiile tehnologiei de conducere autonomă în siguranță, rapid și pe scară largă”, a spus Urmson într-o declarație. „Acum, suntem prima companie care operează cu succes și în siguranță un serviciu comercial de transport rutier fără șofer pe drumurile publice.”

Provocările începutului de drum

Era așteptat ca aceste camioanele fără șofer să preceadă robotaxi-urile și vehiculele autonome deținute personal în adoptarea în masă, având în vedere că autostrăzile sunt mult mai puțin complexe decât străzile orașului și zonele rezidențiale. Însă operatorii de camioane autonome s-au confruntat cu obstacole legate de tehnologie și reglementări, care au întârziat debutul lor public. Unele companii, precum Embark Trucks, TuSimple și Locomation, au dat faliment, în timp ce altele au renunțat la planurile de implementare a camioanelor fără șofer, deoarece termenele limită s-au prelungit în viitor, iar finanțarea s-a epuizat.

Mai mult, opinia publică față de vehiculele autonome a avut o tendință descendentă, în parte datorită greșelilor unor companii precum Tesla și Cruise. Dar, la fel ca Waymo, Aurora și-a pus speranțele într-o abordare măsurată și conservatoare a comercializării, precum și un accent pus pe siguranță.

Fondată în 2017 de foști angajați ai Uber, Tesla și Waymo, Aurora plănuise să implementeze camioanele sale complet autonome în 2024. Dar aceste planuri au fost amânate până în acest an, compania continuând să își modifice sistemul autonom pentru condusul pe străzi și în apropierea și interiorul șantierelor de construcții.

Tehnologia prezintă o posibilă soluție la provocările industriei transporturilor rutiere

Aurora spune că tehnologia sa prezintă o posibilă soluție la provocările cu care se confruntă în prezent industria transporturilor rutiere, cum ar fi deficitul de șoferi de camion, ratele ridicate de fluctuație a numărului de șoferi și costurile de operare din ce în ce mai mari. Compania spune că sistemul său poate aborda aceste probleme specifice, reducând în același timp costurile cu forța de muncă și sporind siguranța pe autostradă.

Aurora a petrecut patru ani efectuând transporturi pilot supravegheate, în mare parte în Texas, unde a livrat peste 10.000 de încărcături către clienți pe o distanță autonomă de 4,8 milioane de km. Compania spune că a demonstrat, de asemenea, capacități, cum ar fi prezicerea luminii și a trecerilor la semafor, evitarea coliziunilor și detectarea pietonilor în întuneric, la sute de metri distanță. Și a format parteneriate cu o serie de jucători de top din industria transporturilor rutiere, inclusiv Continental, Volvo, Uber și alții.

Necesitatea de a începe să taxeze clienții pentru livrări este evidentă dacă ne uităm la câștigurile Aurora. În cel mai recent raport al său, compania a raportat o pierdere netă de 748 de milioane de dolari pentru 2024, în scădere față de 796 de milioane de dolari în anul precedent. Deși pierderea a scăzut, estimările de venituri ale Aurora au scăzut. Aurora se așteaptă să își raporteze câștigurile pentru primul trimestru pe 8 mai.

Schimbări seismice pentru industria transporturilor rutiere

Acesta este un pas important înainte pentru startup-ul din Pennsylvania și, potențial, începutul unei schimbări seismice pentru industria transporturilor rutiere în general. Această lansare a fost aproximativ conform previziunilor anterioare ale Aurora și își propune să se extindă în El Paso, Texas și Phoenix, Arizona, până la sfârșitul anului. Compania speră, de asemenea, să permită mai multe capabilități, cum ar fi conducerea pe timp de noapte și pe vreme ploioasă și operarea pe mai multe benzi de-a lungul sistemului autostradal american.

Comunicatul de presă al Aurora susținea că tehnologia sa nu va avea impact asupra locurilor de muncă din industrie și făcea trimitere la un raport din 2021 al Departamentului Transporturilor din SUA privind Impactul macroeconomic al sistemelor de conducere automatizată în transportul rutier pe distanțe lungi (PDF).

Pe scurt, raportul afirmă că, deși automatizarea va duce în mod natural la o scădere a numărului de locuri de muncă pentru șoferii de camion pe distanțe lungi, va trebui să se ia în considerare faptul că această tehnologie va fi adoptată treptat și nu peste noapte în întreaga industrie. Prin urmare, se așteaptă ca numărul de locuri de muncă care dispar în fiecare an să fie mai mic decât numărul de șoferi care părăsesc profesia prin fluctuația naturală de personal. În plus, șoferii de transport rutier pe distanțe lungi ale căror locuri de muncă sunt afectate ar trebui să își poată găsi un loc de muncă ca șoferi de camion pe distanțe scurte (ale căror locuri de muncă nu pot fi încă automatizate la fel de ușor din cauza complexității rutelor și condițiilor mai dificile).

Total
0
Shares
2 comentarii
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...