Când vine vorba de modele de lux, constructorii de maşini, indiferent că sunt de volum sau nu, încearcă să împingă limitele şi să ofere clienţilor cea mai spectaculoasă experinţă din toate punctele de vedere.
SUV-urile se bucură de mare succes la nivel mondial de peste 10 ani, în prezent toţi constructorii având câteva astfel de modele în gamă. În România, spre exemplu, aproape jumătate din mașinile noi înmatriculate sunt SUV-uri, la care se adaugă modelele importate din afara ţării.
Deşi există modele SUV de peste 100.000 de euro precum Range Rover sau chiar 200.000 precum Bentley Bentayga sau Lamborghini Urus, există un model care face să pălească preţurile celor de mai sus.
Karlmann King are un preţ de pornire de 1,85 milioane de dolari şi poate ajunge la 3,8 milioane de dolari în funcţie de dotări.
Cel mai scump SUV din lume vine echipat cu un motor V10 de 6,8 litri care produce 400 de cai-putere. Maşina cântăreşte aproape 6 tone şi este bazată pe platforma modelului Ford F-550. Printre opţiunile oferite se numără caroseria antiglonț, dar şi o consolă de jocuri, însă personalizarea nu cunoaşte limite.
Modelul ultra-exclusivist este asamblat manual şi dedicat celor care vor să iasă în evidenţă. A fost lansat în 2018 de compania europeană IAT Design, iar fiecare model se construieşte în aproape 15 luni. Se asamblează în Italia şi Statele Unite.
Aspectul său SF este furnizat de caroseria atipică, inspirată de avioanele de vânătoare „invizibile”, care simulează tăieturile unui diamant. Versiunea de bază are elemente de fibră de carbon şi oţel, însă clienţii care vor un strat suplimentar de securitate pot opta pentru blindaj.
Preţul uriaş înseamnă şi un nivel neegalat de personalizare la interior: fiecare model este unic, clienţii pot personaliza aproape orice, de la materialele folosite la dispozitivele găzduite. Cabina de pasageri oferă finisaje cu accente de aur, tapiţerie de piele cusută manual şi ornamente de lemn nobil. Totodată, pot fi adăugate la interior televizor, telefon prin satelit sau o consolă PlayStation 5.
Chiar dacă modelul de bază arată ca o fortăreaţă pe roţi, maşina poate avea mai mult decât doar aspectul: caroseria poate fi antiglonț, la fel şi geamurile. Aceste îmbunătăţiri afectează din păcate performanţele dinamice, prin creșterea greutăţii până la 6 tone. Drept urmare, chiar dacă este echipat cu un motor V10 de 6,8 litri, Karlmann King atinge o viteză maximă de 216km /oră, iar varianta blindată nu depăşeşte 140 km/oră.
Un mare avantaj este exclusivitatea: din cauza preţului uriaş, există foarte puţine produse, drept urmare Karlmann King este un model de colecţie.
Sursa foto: Karlmannking.com