Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit vineri că producătorii auto, cum ar fi Volkswagen AG, rămân răspunzători pentru folosirea dispozitivelor ilicite pentru manipularea emisiilor, cum ar fi softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, chiar dacă vehiculele îndeplineau standardele UE, care nu garantează legalitatea tehnologiei, transmite Reuters, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Decizia CJUE vine după două cazuri din Germania care implică automobilele Volkswagen cu motoare diesel, echipate cu un soft care manipulează rezultatele testelor privind emisiile poluante, fie în timpul producţiei, fie ulterior prin actualizări de software.
Compensaţia către cumpărători poate fi redusă în funcţie de gradul de utilizare a vehiculului sau poate fi plafonată la 15% din preţul de achiziţie, dar trebuie să reflecte adecvat prejudiciul provocat, a informat Curtea de Justiţie a Uniunii Europene.
Reprezentanţii Volkswagen nu au răspuns imediat solicitărilor de a comenta informaţia. Încă nu se cunoaşte impactul financiar al deciziei.
Scandalul Dieselgate datează din septembrie 2015, când în SUA s-a descoperit că Volkswagen a instalat în automobilele sale cu motoare diesel un software care manipulează rezultatele testelor privind emisiile poluante. Astfel, automobilele respectau limitele referitoare la emisiile de oxizi de azot în condiţii de test, dar nu şi când automobilele rulau pe drum în condiţii normale de trafic.