Cum a arătat mașina ideală în martie: Dacia, SUV, benzină / Electricele s-au prăbușit luna trecută

Sursa foto: Dacia

Vânzările de autoturisme noi au atins 9.850 de unități în luna martie, în creștere cu 10,4% față de aceeași lună din anul anterior.

Dacă luăm în calcul autoturismele, dar și vehiculele comerciale de toate felurile, martie 2025 vine cu o creștere de 3.3% a înmatriculărilor față de luna martie a anului 2024 și cu o scădere de 12.9% față de februarie 2025, arată datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

SUV-ul și benzina domină preferințele

Cele mai vândute mărci au fost Dacia (2.359 unități), Toyota (925), Skoda (869), Volkswagen (849) și Hyundai (557). Restul producătorilor prezenți în România au vândut împreună încă 4291 de mașini.

Cele mai vândute modele: Dacia își continuă dominația, cu 3 modele pe primele patru locuri (Duster, Logan, Sandero), cu 956, 905, respectiv 285 de unități. În clasament mai găsim Skoda Octavia cu 360 de unități și Toyota RAV4 cu 280 de unități.

Preferințele românilor pentru SUV nu s-au modificat, iar în continuare peste jumătate din mașinile noi vândute în țara noastră aparțin acestui segment.

La capitolul motorizări, benzina se menține la putere și chiar înregistrează creșteri, ajungând la o pondere de 62,5% în totalul mașinilor noi. Dieselul face un pas în spate în martie și reprezintă 11,3% din total.

Electricele suferă cel mai tare

Cel mai grav lovite în martie au fost înmatriculările de modele pur electrice –  au scăzut cu 58,8%, iar pe acest segment deja avem un trend de scădere puternică, după 3 luni foarte slabe.

Astfel, mașinile pur electrice au ajuns la o cotă de piață de 2,7% în martie, în timp ce hibridele au ajuns al 5,1%.

Modelele hibride își continuă creșterea și alimentează și cota de piață a segmentului care le numără alături de modelele pur electrice: chiar dacă acestea din urmă au scăzut, datorită creșterii vânzărilor de full-hybrid și PHEV cu 19,5% cota de piața a segmentului modelelor electrificate ajunge la 25,9%.

În primul trimestru, vânzările de pur-electrice au scăzut cu 36,4% și au ajuns la 2.152 de unități, în timp ce livrările de Plug-in Hybrid (PHEV) au crescut cu 15,3% la 1.745 de unități, iar cele de full-hybrid cu peste 50,8% la 5.527 unități.

Cele mai vândute mărci electrice au fost Dacia (1.013 unități), Tesla (220), Renault (162), Leapmotorsport (135) și Volkswagen (113). La capitolul Plug-in Hybrid, românii au cumpărat Mercedes-Benz (335 unități), Volkswage (228), BMW (225), Ford (172) și Volvo (119). Vânzările de full-hybrid au fost dominate de Toyota (2.534 unități), Dacia (984), Renault (359), Kia (357) și MG (326).

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...