Honda a dezvăluit versiunea 2026 a popularei XL750 Transalp, care primește o actualizare tehnologică importantă: sistemul E-Clutch, o inovație concepută pentru a simplifica și rafina experiența de pilotaj. Noua generație este disponibilă atât cu, cât și fără acest sistem, oferind astfel opțiuni diferite în funcție de preferințele și experiența fiecărui motociclist.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Modelul de clasă medie adventure se alătură unei liste extinse de motociclete Honda care primesc tehnologia E-Clutch în gama 2026, printre care se numără CB500 Hornet, CBR500R și NX500 – toate destinate segmentului A2.
Tehnologia E-Clutch, acum și pe Transalp
Sistemul E-Clutch, dezvoltat de Honda, automatizează acționarea ambreiajului în timpul schimbării treptelor, fără a fi nevoie de maneta tradițională. Mecanismul intră în funcțiune atunci când pilotul atinge pedala de schimbător, gestionând cu precizie procesul de decuplare și recuplare a ambreiajului.
Potrivit constructorului japonez, E-Clutch a fost creat pentru a face pilotajul „mai accesibil și mai plăcut pentru toți motocicliștii”, indiferent de experiență. În cazul XL750 Transalp, sistemul funcționează în tandem cu Throttle By Wire (TBW), tehnologia de control electronic al accelerației, pentru o schimbare de trepte mai lină, în special la retrogradare. Honda explică faptul că, „atunci când poziția de semi-ambreiaj este activată, TBW sincronizează automat turațiile motorului cu viteza roții spate, pentru o trecere perfectă între trepte.”
Motorul de 755 cm³ rămâne neschimbat
Versiunea 2026 a păstrat propulsorul bicilindric paralel de 755 cmc, același care echipează modelul CB750 Hornet. Motorul livrează 90,5 cai putere și 75 Nm de cuplu maxim (55,3 lb-ft), oferind un echilibru între performanță și eficiență, potrivit atât pentru drumuri lungi, cât și pentru utilizare urbană.
Transmisia rămâne cu șase trepte, completată acum de funcția E-Clutch, care elimină necesitatea acționării manuale a ambreiajului, fără a compromite controlul asupra motocicletei.
Suspensie Showa și frâne optimizate
Pentru 2026, suspensia Showa primește îmbunătățiri la nivelul amortizării pe compresie și revenire. În față, furcile inversate de 43 mm oferă 200 mm cursă și reglaj al preîncărcării, în timp ce spatele beneficiază de un amortizor Showa cu sistem Pro-Link, ce asigură 190 mm cursă.
Sistemul de frânare include etriere cu două pistoane care acționează pe discuri wave de 310 mm în față, și un disc wave de 256 mm cu etrier cu un piston în spate.
Moduri de rulare și electronică avansată
Honda a păstrat cele patru moduri predefinite de pilotaj – Sport, Standard, Rain și Gravel – fiecare adaptând livrarea puterii, frâna de motor și intervenția sistemelor electronice.
Riderul poate alege, de asemenea, un mod User, configurabil individual. Sistemul oferă:
- 4 niveluri de putere a motorului (EP)
- 3 niveluri de frână de motor (EB)
- 2 niveluri de ABS
- 5 niveluri de control al tracțiunii (HSTC)
Atât HSTC, cât și ABS-ul spate pot fi complet dezactivate pentru o experiență off-road autentică. Toate setările sunt accesibile prin displayul TFT și comenzile amplasate pe ghidonul stâng.
Culori și versiune A2
Noua Honda XL750 Transalp 2026 va fi disponibilă în trei variante cromatice:
- Ross White Tricolour
- Matt Ballistic Black Metallic
- Pearl Deep Mud Gray
Pentru piața europeană, Honda va oferi și o versiune limitată la 46,9 cai putere, compatibilă cu permisul A2.