O Yamaha XT500 din 1988, păstrată în lada originală, vândută la licitație pentru 84.000 de euro

motocicleta neagra retro yamaha in curie originala
Sursa Foto: Instagram

O motocicletă Yamaha XT500 fabricată în 1988, aflată într-o stare complet nouă și păstrată în lada originală de livrare, a fost vândută recent la licitație pentru 84.000 de euro, depășind de peste trei ori estimarea inițială a casei RM Sotheby’s.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Motocicleta, care nu a parcurs niciun kilometru de la fabricație, a fost scoasă la licitație pe 18 octombrie 2025, în cadrul unui eveniment organizat la München, unde atracția principală a fost starea excepțională de conservare a modelului. Prețul estimativ anunțat anterior licitației era de 25.000 de euro, însă competiția între colecționari a ridicat rapid valoarea finală la 84.000 de euro.

Un model istoric păstrat în stare originală

Exemplarul scos la vânzare a fost fabricat în 1986, dar înmatriculat pentru prima dată în Franța, în septembrie 1988. În tot acest timp, motocicleta a rămas sigilată în lada de transport, neasamblată și complet nefolosită. În timpul licitației, RM Sotheby’s a confirmat că toate componentele originale — inclusiv farul, semnalele, kilometrajul, ghidonul și roata din față — sunt prezente și neatinse, urmând a fi montate doar în cazul în care noul proprietar va decide să o asambleze.

Motocicleta se distinge prin rezervorul de aluminiu în culorile albastru, roșu și argintiu, o schemă de design specifică seriei XT din anii ’80.

Yamaha XT500 – o legendă a anilor ’70 și ’80

Modelul Yamaha XT500 a fost lansat în 1976 și a fost produs până în 1989, devenind una dintre motocicletele emblematice ale mărcii japoneze. Echipată cu un motor monocilindru de 499 cm³, în patru timpi, și o cutie de viteze cu cinci trepte, XT500 a fost apreciată pentru simplitatea mecanică și fiabilitatea sa în condiții dificile.

Motocicleta a devenit celebră în competițiile de rally raid, câștigând prima ediție a Raliului Paris-Dakar în 1978, fapt ce i-a consolidat reputația de model robust și performant pentru aventuri extreme.

Varianta din 1986, precum cea vândută la München, dispunea de suspensie dublă spate, furci cu cursă lungă și frâne pe tambur atât pe față, cât și pe spate. Roțile erau de 21 de inci în față și 18 de inci în spate, echipate cu anvelope cramponate pentru teren accidentat.

Alte loturi notabile din licitație

În cadrul aceleiași licitații RM Sotheby’s au fost vândute și alte motociclete de colecție, printre care două modele Bimota din anii ’80: un YB6 din 1988, adjudecat pentru 7.800 de euro, și un SB5 din 1987, vândut pentru 8.400 de euro.

Fotografiile oficiale ale modelului Yamaha XT500 vândut la München au fost furnizate de RM Sotheby’s, iar imaginea motocicletei, încă în lada originală, a fost surprinsă de fotograful Loïc Kernen.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...