Nissan Motor a anunțat că va renunța la planul de a construi o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în valoare de 1,1 miliarde de dolari în sud-vestul insulei japoneze Kyushu, marcând cea mai recentă schimbare de planuri pentru producătorul auto cu probleme, informează Reuters.
Al treilea mare producător de automobile din Japonia anunțase în ianuarie planul pentru o fabrică de baterii litiu-fier-fosfat (LFP) în orașul Kitakyushu, care urma să creeze aproximativ 500 de locuri de muncă cu o investiție de 153,3 miliarde de yeni (1,05 miliarde de dolari).
„Nissan ia măsuri imediate de redresare și explorează toate opțiunile pentru a-și recupera performanța”, a declarat compania într-un comunicat privind decizia, indicând o dorință la Nissan de a-și reduce ambițiile pe piața internă.
„După o analiză atentă a (eficienței) investițiilor, am decis să anulăm construcția unei noi fabrici de baterii LFP în orașul Kitakyushu, prefectura Fukuoka”.
Guvernul japonez alocase o subvenție de până la 55,7 miliarde de yeni pentru acest proiect. Uzina ar fi trebuit să înceapă furnizarea în iulie 2028 sau mai târziu și să aibă o capacitate anuală de producție de 5 gigawați-ore (GWh), conform materialelor publicate pe site-ul web al Ministerului japonez al Industriei.
Noul CEO Ivan Espinosa, care a preluat funcția de director general de la Makoto Uchida luna trecută, restructurează în prezent operațiunile Nissan. Compania renunță la angajați, reduce capacitatea de producție și închide fabrici.
Luna trecută, Nissan a declarat că se așteaptă la o pierdere netă record cuprinsă între 700 și 750 de miliarde de yeni (4,80-5,14 miliarde de dolari) pentru anul financiar care s-a încheiat în martie, din cauza cheltuielilor de depreciere.
Marți, când va anunța rezultatele financiare pentru întregul an, compania își va prezenta perspectivele pentru anul financiar curent și o actualizare a acțiunilor sale de redresare.