Tesla sub presiune: mânerele electronice ar putea deveni ilegale în Europa

Sursă foto: tesla.com

Autoritatea olandeză RDW, care certifică modelele Tesla pentru vânzare în Uniunea Europeană, a anunțat că va întări reglementările privind siguranța ușilor după o serie de incidente grave semnalate în presa internațională.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Decizia vine la scurt timp după o investigație Bloomberg care a arătat că unele modele Tesla pot deveni imposibil de deschis în caz de avarie a bateriei, inclusiv în situații de incendiu.

Oficialii RDW au transmis printr-un comunicat că „ușile trebuie să poată fi operate întotdeauna, din interior de către ocupanți și din exterior de către echipele de intervenție, chiar și în caz de întrerupere a alimentării cu energie electrică”. În prezent, designul ușilor complet electrice, precum cel folosit de Tesla, nu este pe deplin acoperit de normele de siguranță europene, motiv pentru care subiectul va fi discutat în comisiile tehnice ale Uniunii Europene și ale ONU (UNECE).

Autoritatea europeană de testare Euro NCAP a confirmat la rândul ei că siguranța deschiderii ușilor după un accident reprezintă „o prioritate cheie”, în contextul în care tot mai mulți producători adoptă sisteme similare cu cele ale Tesla.

Anchete și reacții în SUA și China

Investigația a declanșat un val de reacții la nivel global. În Statele Unite, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului (NHTSA) a deschis o anchetă privind posibile defecte la mânerele ușilor Tesla Model Y, cel mai bine vândut model al companiei. Franz von Holzhausen, designerul-șef al Tesla, a declarat ulterior că firma „lucrează pentru ca sistemul să fie mai intuitiv și mai sigur”.

În China, autoritățile au propus deja o reglementare care să impună tuturor autoturismelor pasager acces la un mecanism mecanic de deschidere a ușilor, atât din interior, cât și din exterior. Propunerea ar elimina designul de tip „flush” promovat de Tesla și copiat ulterior de alți constructori, inclusiv Xiaomi.

O tragedie petrecută recent în Germania, a adus problema în prim-plan: un bărbat și doi copii și-au pierdut viața într-un incendiu izbucnit după un accident cu un Tesla. Un pompier prezent la fața locului a declarat că nu a reușit să deschidă ușile pentru a-i salva.

„Nu este o problemă teoretică. Oamenii mor pentru că nu pot ieși din vehicule atunci când fiecare secundă contează”, a declarat Antonio Avenoso, directorul executiv al Consiliului European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC). Organizația cere accelerarea procesului de reglementare și chiar rechemări în service pentru modelele care pot pune în pericol ocupanții.

Problema nu vizează exclusiv Tesla

În mod clar, ancheta ar putea afecta și alte mărci care au adoptat sisteme similare de deschidere a ușilor. Din dorința de a obține un design mai curat și o aerodinamică mai bună, mai mulți constructori, inclusiv Lucid, Polestar, Range Rover, Mercedes-Benz sau chiar unele modele chinezești recente, folosesc mânere retractabile sau complet electrice, fără conexiune mecanică directă cu încuietoarea.

În cazul unei defecțiuni de alimentare sau al unui impact sever, aceste soluții pot îngreuna evacuarea rapidă a pasagerilor sau intervenția echipelor de salvare, motiv pentru care autoritățile europene intenționează să extindă analiza la întreaga industrie, nu doar la Tesla.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...