Un bărbat din New York și-a abandonat jobul și câștigă bani din raportarea vehiculelor comerciale care staționează cu motorul pornit: „Practic, merg cu bicicleta 6, 7, 8, 9 ore pe zi” / Șoferii se simt „abuzați” de acest program

un sofer de camion isi verifica telefonul
Sursa foto: Freepik / senivpetro

Acum doi ani, un newyorkez care se numește „Streeter” și-a părăsit slujba în marketing pentru a deveni „soldat” în războiul împotriva motoarelor pornite la ralanti, transmit CBC News.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

„Puțin după ora 6:00, ies cu bicicleta și caut camioane cu motorul pornit la ralanti”, a spus Streeter. „Practic, merg cu bicicleta 6, 7, 8, 9 ore pe zi”, a adăugat el.

În New York, este ilegal ca vehiculele comerciale, precum camioanele și autobuzele care nu aparțin municipalității, să staționeze cu motorul pornit mai mult de trei minute. Cu toate acestea, legea este rar aplicată. Aici intervin Streeter și alții care raportează cazurile de staționare cu motorul pornit.

În cadrul Programului de Reclamații ale Cetățenilor Privind Calitatea Aerului, aceștia pot înregistra camioanele sau autobuzele cu motorul pornit, le pot raporta și păstra 25% din amenzile aplicate, care variază de obicei între 350 și 600 de dolari. Streeter spune că, raportând camioanele cu motorul pornit, câștigă o sumă de peste șase cifre anual.

Impactul asupra sănătății publice și provocările programului

George Pakenham, care a petrecut o mare parte din ultimele două decenii lucrând pentru curățarea aerului din New York, a contribuit la adoptarea legii. „Este o problemă de sănătate publică”, a spus Pakenham. Fost bancher pe Wall Street, Pakenham și-a văzut fratele, nefumător, luptând cu cancerul pulmonar. Apoi a început să se întrebe despre numărul de vehicule care staționează cu motorul pornit și poluează aerul.

El și-a exprimat frustrarea în fața legislatorilor orașului. În 2017, aceștia au adoptat legea care permite oamenilor să raporteze vehiculele cu motorul pornit. Alte orașe urmează acest exemplu – Los Angeles și Philadelphia lucrează la programe similare pentru a opri staționarea cu motorul pornit. Pakenham spune că New York City a câștigat aproape 70 de milioane de dolari din acest program.

Dar prinderea celor care staționează cu motorul pornit nu este întotdeauna o sursă ușoară de bani. Șoferii de camioane se simt „abuzați” de acest program, a spus Zach Miller, lobbyist pentru Asociația Transportatorilor din New York. „Ei consideră că este un program de vânătoare de recompense”, a spus Miller. Când a fost întrebat dacă șoferii de camioane ar putea pur și simplu să oprească motorul ca soluție, Miller a răspuns: „Ei nu înțeleg complexitatea conducerii unui camion în New York. Este o muncă foarte grea. Există camioane care trebuie să acționeze hayonul de 15, 20 de ori pe zi.”

„Conduceți un camion în New York timp de o săptămână, apoi reveniți la mine și spuneți-mi că este o soluție ușoară”, a adăugat el.

Pakenham încă crede că este o problemă majoră de sănătate: „Ați vrea să stați cinci minute în spatele unui autobuz și să respirați? Nu cred. Nu cred că ar vrea cineva.”

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...