Vânzările globale de vehicule electrice (EV) şi hibride plug-in au înregistrat un avans anual de 29% în aprilie, cu o creştere stabilă în China şi Europa, în pofida tensiunilor comerciale, în timp ce în America de Nord, afectată de politicile preşedintelui SUA, a fost raportat primul declin începând din septembrie 2024, arată datele publicate miercuri de firma de cercetare de piaţă Rho Motion, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
În Europa, vânzările EV ale producătorilor auto tradiţionali, care caută să vândă modele mai puţin poluante pentru a îndeplini obiectivele UE privind emisiile de CO2, le-au depăşit pe cele ale Tesla. Cota de piaţă a producătorului american de vehicule electrice continuă să scadă, înaintea lansării versiunii actualizate a Model Y, a apreciat analistul şef de la Rho Motion, Charles Lester.
Potrivit acestuia, producătorii auto EV din China au continuat să-şi majoreze vânzările de vehicule alimentate cu baterii pe piaţa internă, în timp ce răspund majorării cererii pentru modele hibride plug-in pe pieţele externe.
Producătorii auto globali se confruntă cu taxe vamale de 25% în SUA, a doua mare piaţă auto din lume, ceea ce i-a determinat pe mulţi să-şi retragă previziunile pentru 2025. În plus, atitudinea preşedintelui Trump faţă de standardele privind emisiile şi incertitudinile legate de taxele vamale afectează vânzările EV în America de Nord.
Acordurile încheiate luna aceasta de administraţia de la Washington cu Marea Britanie şi China afectează doar marginal vânzările EV, dar reprezintă indicii pozitive pentru potenţialele discuţii cu Coreea de Sud, Japonia şi UE, a declarat Lester.
În aprilie, vânzările globale de vehicule electrice şi hibride plug-in au urcat la 1,5 milioane de unităţi, conform datelor Rho Motion. În China, cea mai mare piaţă auto din lume, avansul pe acest segment a fost de 32%, la 0,9 milioane de unităţi.
Europa a reportat o creştere anuală de 35%, la 0,3 milioane de unităţi, în timp ce în America de Nord s-a înregistrat un declin de 5,6%, la 0,1 milioane de unităţi. În restul lumii, vânzările au crescut în aprilie cu 50%.
„În restul lumii, vânzările de maşini hibride plug-in aproape s-au dublat în primele patru luni din acest an, principalul motiv fiind exporturile din China”, a explicat Lester.
Pe plan mondial, guvernele adoptă măsuri de încurajare a vânzărilor EV, în timp ce tensiunile comerciale şi încetinirea pieţelor auto ar putea duce la închideri de fabrici auto şi la concedieri.