Vânzările Tesla în China scad cu 6% în aprilie, pe fondul presiunii concurenței locale

tesla
Sursă fotă: Unsplash

Tesla a înregistrat o scădere de 6% a vânzărilor de vehicule electrice produse în China în luna aprilie 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, arată datele publicate de Asociația Chineză a Autoturismelor (CPCA), potrivit Reuters.

Este a șaptea lună consecutivă de declin pentru compania americană, care se confruntă cu o competiție tot mai intensă din partea producătorilor autohtoni.

Luna trecută, Tesla a livrat 58.459 de unități Model 3 și Model Y produse în China, modele destinate atât pieței interne, cât și exportului, în special în Europa. Față de martie, livrările au scăzut cu 25,8%.

Pe fondul scăderii vânzărilor din Europa și SUA, asociată în parte și cu reacțiile negative față de CEO-ul Elon Musk, compania își îndreaptă atenția către noi piețe precum India și Arabia Saudită.

În contrast, principalul rival chinez BYD a raportat o creștere anuală de 19,4% a vânzărilor globale de autoturisme, ajungând la 372.615 unități în aprilie. Modelele sale electrice și hibride plug-in din gamele Ocean și Dynasty câștigă tot mai mult teren.

Pentru a-și menține competitivitatea, Tesla pregătește lansarea în 2026 a unei versiuni mai accesibile a Modelului Y, care va fi produsă în uzina din Shanghai.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...