Vânzările Tesla scad pentru a patra lună consecutiv, în ciuda creșterii pieței europene de vehicule electrice

Sursa foto:Tesla

Vânzările Tesla în Europa au scăzut cu 49% în luna aprilie 2025 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Acest declin vine în contrast cu evoluția pozitivă a pieței europene de vehicule electrice, unde înmatriculările de mașini complet electrice (BEV) au crescut cu 27,8% față de aprilie 2024.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Este a patra lună consecutivă în care Tesla înregistrează scăderi semnificative în Europa. În ciuda lansării unei versiuni actualizate a modelului Model Y, compania americană nu a reușit să revină pe un trend ascendent. Cota sa de piață în regiune a coborât de la 1,3% în aprilie 2024 la doar 0,7% în aprilie 2025.

Potrivit Reuters, scăderea este influențată de mai mulți factori, printre care concurența tot mai puternică din partea producătorilor europeni și chinezi, primirea rezervată a noii versiuni a Modelului Y, precum și reacțiile negative generate de opiniile publice ale CEO-ului Elon Musk. Până în prezent, Tesla nu a oferit declarații oficiale privind performanțele slabe din Europa.

În total, înmatriculările de autoturisme în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările din Asociația Europeană a Liberului Schimb (EFTA) au fost de 1,07 milioane de unități în aprilie 2025, în scădere cu 0,3% față de aceeași lună a anului trecut. Deși piața generală stagnează, propulsoarele electrificate câștigă teren: în UE, înmatriculările de BEV au crescut cu 26,4%, cele de plug-in hybrid (PHEV) cu 7,8%, iar cele de hybrid-electric (HEV) cu 20,8%. Împreună, aceste tipuri de motorizare au reprezentat 59,2% din piața totală în aprilie, în creștere de la 47,7% în aprilie 2024.

Pe piețele naționale mari, evoluțiile au fost mixte. Spania a înregistrat o creștere de 7,1% a înmatriculărilor, iar Italia de 2,7%. În schimb, vânzările au scăzut cu 5,6% în Franța și cu 0,2% în Germania. Marea Britanie a raportat un declin semnificativ, de 10,4%.

Dintre producătorii asiatici, unii au reușit să crească substanțial pe piața europeană: compania chineză de stat SAIC Motor a avut o creștere de 24,5%, iar Mitsubishi (Japonia) de 22,1%. Mazda a înregistrat însă o scădere de 24,5%.

În ciuda tensiunilor globale și a competiției din ce în ce mai acerbe, mașinile electrice continuă să atragă interesul consumatorilor europeni. Totuși, datele sugerează că poziția Tesla în acest segment devine tot mai fragilă. Reacția slabă a pieței europene la actualizarea Modelului Y indică dificultăți în adaptarea ofertei Tesla la preferințele locale și la un mediu competitiv în schimbare rapidă.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...