Viteza maximă redusă este/va fi noua normalitate. Cum se poziționează mărcile și care este cea mai lentă și cea mai rapidă mașină electrică

Volvo
Credit foto: Volvo

Pe măsură ce proporția lor se extinde în totalul vehiculelor din piață, mașinile electrice instaurează o nouă normalitate: viteza maximă (mai) redusă.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Desigur, această limitare mai strictă a vitezei maxime are beneficii clare, în special când vorbim de siguranța în trafic, reducând riscul accidentelor grave în general și mai ales în zonele cu risc ridicat precum școli. În același timp, nu toți șoferii apreciază această schimbare, considerând tendința drept o pierdere a controlului asupra autoturismului.

În trecut, viteza maximă era una dintre caracteristicile cheie ale unui automobil, iar cele mai puternice modele de serie erau limitate electronic la 250 km/oră. Totodată, consumul cel mai ridicat de combustibil era la viteză foarte mică și foarte mare.

Accentul se va pune pe alte puncte forte, precum autonomia

În schimb, în prezent și cu siguranță în viitor, accentul se va pune pe alte puncte forte, precum autonomia. Mașinile electrice performează cel mai bine la viteze mici sau medii, până în 70 km/oră, și chiar dacă sunt capabile să atingă viteze mari, când o fac consumul de energie este la cote maxime.

Astfel, pentru anumite modele noi, viteza maximă a fost redusă, indiferent dacă motivul constructorului a fost creșterea gradului de siguranță sau creșterea autonomiei.

Spre exemplu, încă din 2020 Volvo a limitat electronic viteza maximă a tuturor modelelor sale la 180 km/oră. Totodată, avem numeroși constructori care au redus viteza maximă nu neapărat la nivelul gamei lor, însă la anumite modele.

Dacia Spring are viteza limitată la 125 km/oră, modelele Toyota PROACE Verso au viteza maximă limitată la 130 km/oră, la fel și modelele e-Zafira de la constructorul german Opel. Aceeași situație se repetă la modelele e-Traveller de la Peugeot și e-Space Tourer de la Citroen. Ford e-Tourneo Connect e și el limitat la 130 km/oră, la fel și Renault 5 E-Tech. Fiat Grande Pande este limitat la 132 km/oră.

Constructorii germani premium au redus limita de viteză

La această tendință au aderat și anumite modele premium: Mercedes-Benz EQT 200, EQA 250 sau EVQ 300, BMW iX1 și iX2, Audi Q4 – toate cele anterioare având viteza maximă limitată la sau sub 180 km/oră. Trebuie menționat că nu toate modelele electrice ale acestora au viteza maximă redusă.

În același timp, există foarte multe modele în jurul valorii de 180 km/oră, printre care mașini de la constructori precum Volkswagen, BYD, MG, Mazda, Cupra, Smart, Volvo, Skoda și Kia.

Desigur, zona superioară a clasamentului vitezei, între 200 și 325 km/oră are numeroși reprezentanți, cei mai de seamă fiind Maserati, Porsche, Audi, Tesla, Lucid, Kia, Lotus, Hyundai, BMW și Mercedes-Benz.

Extremele vitezei: Dacia și Maserati

Între toate modelele de mai sus, se remarcă extremele: Dacia Spring, cu viteza maximă limitată la 125 km/oră și Maserati GranTurismo Folgore, limitat la 325 km/oră.

Dacia Spring vine cu o autonomie de aproximativ 160 km, are o baterie de 25 kWh, realizează sprintul 0-100 km/oră în 13,7 secunde și este oferită cu un propulsor electric care produce 65 de cai-putere și 113 Nm.

Maserati Folgore este echipat cu un motor de 761 de cai-putere și 1350 Nm, are o bateria de 83 kWh, o autonomie de aproximativ 420 km/oră și accelerează de la 0 la 100 km/oră în 2,7 secunde.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...