Boeing a primit săptămâna trecută aprobarea agenției de reglementare în domeniul aviației din Statele Unite (FAA) pentru a începe a treia din cele cinci faze majore ale testelor de zbor pentru aeronava cu fuselaj larg 777-9. Potrivit Reuters, care citează sursele Air Current, aceasta ar fi cea mai mare rundă de evaluări pentru programul de avioane amânat de mult timp.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Amânarea 777X a costat Boeing 5 miliarde de dolari
Modelul 777X este esențial pentru strategia pe termen lung a Boeing în ceea ce privește avioanele cu fuselaj larg, dominată anterior de avioanele 747 și 777. Cu toate acestea, întârzierile repetate în certificare și producție au amânat livrările cu câțiva ani, ceea ce a dus la cheltuieli de peste 15 miliarde de dolari și a crescut presiunea asupra finanțelor companiei.
„Continuăm să lucrăm sub supravegherea Administrației Federale a Aviației pentru a îndeplini toate cerințele de certificare”, a declarat o purtătoare de cuvânt a Boeing pentru Reuters.
Contratimpurile au creat o oportunitate pentru rivalul Airbus și modelul său concurent A350, pe fondul revenirii călătoriilor internaționale. În raportul său financiar de luna trecută, Boeing a declarat că a amânat prima livrare a programului său de avioane 777X, întârziat de mult timp, până în 2027 și a înregistrat cheltuieli mai mari decât se aștepta, în valoare de 5 miliarde de dolari.
Boeing a actualizat, de asemenea, evaluarea sa privind calendarul de certificare al modelului 777-9 și a anticipat că prima livrare a avionului va avea loc în 2027. La începutul acestei luni, compania a primit aprobarea mult așteptată din partea FAA pentru a crește producția modelului 737 MAX la 42 de avioane pe lună, de la limita anterioară de 38.