Avioanele de vânătoare și interceptoarele, cele care asigură superioritatea aeriană, au de obicei dimensiuni mai mici comparativ cu bombardierele, care sunt uriașe pentru a parcurge distanțe lungi cu o cantitate impresionantă de muniție la bord. Însă asta nu i-a împiedicat pe producătorii bombardierului B-1B Lancer să vrea să lanseze o variantă de „vânătoare” a acestuia, după cum scrie 19fortyfive.com.
B-1B Lancer a fost dezvoltat de Rockwell International, companie cumpărată de Boeing în 1996.
B-1R a fost o propunere de modificare a bombardierului B-1B Lancer, îmbunătățind capacitățile sale de descurajare, în special pentru aliați precum Australia. B-1R ar fi trebuit să dispună de un radar avansat, sisteme electronice noi, puncte de sprijin externe funcționale și de rachete aer-aer AIM-120 AMRAAM. Prin înlocuirea motoarelor originale F101 cu motoare Pratt & Whitney F119 de la F-22 Raptor, B-1R ar fi putut atinge Mach 2,2, oferind o creștere semnificativă a vitezei și puterii, deși cu o reducere de 20% a razei de acțiune. Deși nu a intrat niciodată în producție, conceptul a evidențiat potențialul B-1 ca aeronavă de superioritate aeriană.
Proiectat inițial ca bombardier nuclear, B-1 a trecut la un rol convențional în anii 1990. Boeing a propus B-1R pentru a spori capacitățile de apărare ale Australiei, acoperind lacunele lăsate de retragerea flotei sale F-111 și de limitările avioanelor sale F/A-18 și F-35. Capacitatea mare de armament pe care ar fi putut-o transporta B-1R, inclusiv 34 de tone de bombe și încă 22 de tone de rachete externe, ar fi făcut din acesta o platformă versatilă atât pentru misiuni de atac, cât și de interceptare.
Deși B-1R nu s-a materializat niciodată, capacitățile sale unice pot influența viitoarele proiecte de bombardiere, cum ar fi B-21 Raider, care și-ar putea asuma un rol similar.