Pierderile de peste 1,3 miliarde de euro ale grupului Volkswagen se regăsesc și la brandurile sale de lux. Lamborghini, deși are cifre record de livrări, se confruntă cu o scădere ușoară a profitului, iar Porsche a raportat pierderi de 400 de milioane de euro.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Lamborghini: vânzări multe, profit mai puțin
Lamborghini, producătorul italian de mașini sport de lux care face parte din Volkswagen AG, a anunțat că veniturile sale operaționale au scăzut ușor în prima jumătate a anului, în ciuda unui număr record de livrări către clienții săi. Reuters spune că veniturile operaționale ale mărcii italiene au fost de 431 de milioane de euro în prima jumătate a acestui an, față de 458 de milioane de euro în aceeași perioadă a anului 2024.
Cauza principală a scăderii profitului ar fi evoluția nefavorabilă a cursului de schimb valutar din al doilea trimestru, a declarat Lamborghini. CEO-ul producătorului italian, Stephan Winkelmann, a spus că rezultatele „sunt solide, în ciuda instabilității economice și politice globale”. Veniturile nete s-au ridicat la 1,62 miliarde de euro în această perioadă, ca urmare a unui record de livrări către clienți, de 5.681 de unități.
Winkelmann a declarat că aceste rezultate vin ca urmare a deciziei de a hibridiza toată gama de modele, inclusiv best-seller-ul SUV Urus SE. „Așteptăm cu nerăbdare lansarea pe piață a modelului Temerario (n.r.: înlocuitorul lui Huracán), care va completa prima gamă complet hibridă din acest segment”, a mai declarat CEO-ul Lamborghini.
Porsche nu este într-o situație așa bună ca Lamborghini
Celălalt brand de mașini sport de lux al Volkswagen, Porsche, și-a redus obiectivul de profitabilitate pentru întregul an, după acordul comercial încheiat de Uniunea Europeană și președintele SUA, Donald Trump. Reuters relatează că Porsche a raportat o pierdere de 400 de milioane de euro în prima jumătate a anului, din cauza taxelor vamale.
Porsche trece printr-o restructurare costisitoare, timp în care are de gestionat și efectele suferite pe piața chineză, principala piață a producătorului din Stuttgart. Oliver Blume, CEO-ul Porshce, a declarat că marca se va confrunta în continuare „cu provocări semnificative în întreaga lume. Și aceasta nu este o furtună care va trece”.
Luând în considerare noul tarif, de 15% începând cu 1 august, producătorul german de automobile se așteaptă ca vânzările grupului în acest an să se situeze între 37 și 38 de miliarde de euro, în conformitate cu previziunile anterioare, și o rentabilitate a vânzărilor între 5 și 7%, în scădere față de intervalul prevăzut anterior de 6,5-8,5%. În februarie, Porsche a anunțat reducerea a 1.900 de locuri de muncă în următorii patru ani, dar a declarat că nu poate anunța concedieri forțate în temeiul unui acord de protejare a locației valabil până în 2030.
În prima jumătate a anului, Porsche a înregistrat cheltuieli de aproximativ 500 de milioane de euro pentru activitățile legate de baterii. Singurul model electric al producătorului din Stuttgart este Taycan, iar viitorul SUV Cayenne va veni în completarea gamei electrice.