China exclude mașinile electrice din cel mai recent plan cincinal / Industria auto chineză dispune de o ofertă suprasaturată

parlamentul chinez
Sursa foto: Gao Jie / Xinhua News / Profimedia

China a omis vehiculele electrice din lista industriilor strategice din planul său de dezvoltare cincinal pentru perioada 2026-2030, marcând prima excludere a acestora în mai bine de un deceniu. Reuters relatează că vehiculele cu energie nouă (NEV), o categorie ce include mașinile electrice, hibride și cu pile de combustie, au fost incluse ca industrii emergente în cele trei cincinale anterioare, cu scopul de a spori competitivitatea industrială.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Al 15-lea cincinal se axează pe tehnologii cuantice

Guvernul central și administrațiile locale au acordat subvenții în valoare de miliarde de dolari, ajutând China să atingă o poziție de lider pe piața globală a vehiculelor electrice și în lanțul industrial. Cu toate acestea, cel de-al 15-lea plan cincinal, publicat marți de agenția oficială de știri Xinhua, acordă prioritate tehnologiei cuantice, bioproducției, energiei pe bază de hidrogen și fuziunii nucleare ca noi motoare ale creșterii economice, omițând vehiculele NEV.

Automobilele au fost menționate alături de locuințe, guvernul solicitând eliminarea restricțiilor de achiziție pentru a stimula consumul. Planul cincinal complet va fi publicat în cadrul unei reuniuni parlamentare în martie.

De-a lungul anilor, China a devenit cea mai mare piață auto din lume. Însă sectorul a fost afectat de supracapacitate, un război prețurilor prelungit și concurență excesivă.

China se confruntă cu o piață internațională saturată de EV-uri

De când China a lansat o campanie de promovare a vehiculelor electrice în 2009, un număr tot mai mare de orașe care nu erau cunoscute în mod tradițional ca centre de mobilitate, precum Hefei și Xi’an, s-au transformat în grei ai vehiculelor electrice.

Progresele, împreună cu ambiția Chinei de a fi un inovator de frunte, au făcut ca aproape toate localitățile să se înghesuie pentru a ocupa un loc. O piață internă saturată, cu zeci de mărci de vehicule electrice care se luptă pentru cheltuielile consumatorilor în contextul presiunilor deflaționiste puternice, este agravată de norii care planează asupra exporturilor de automobile, pe măsură ce China se confruntă cu tensiuni comerciale cu Occidentul.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...