Nissan Motor a revenit la profit operațional în al doilea trimestru, raportând joi cel mai bun rezultat trimestrial din ultimul an. Reuters transmite că performanța financiară este datorată eforturilor de reducere a costurilor fixe în cadrul unui plan de redresare și vânzărilor mai puternice din America de Nord.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Optimism pentru a doua jumătate a anului
Nissan a înregistrat un profit operațional de 51,5 miliarde de yeni, sau 342 milioane de dolari pentru trimestrul iulie-septembrie. Acesta este în creștere cu 61% față de 31,9 miliarde de yeni în anul precedent și depășind previziunile pentru o pierdere medie de 70,9 miliarde de yeni.
Rezultatul vine după o pierdere operațională în primul trimestru, marcând cel mai bun rezultat trimestrial de la profitul de 90,3 miliarde de yeni înregistrat în ultimul trimestru al anului fiscal 2023. Rezultatul semestrial a fost impulsionat de factori punctuali, printre care costurile mai mici legate de reglementările privind emisiile din SUA.
Compania se așteaptă să înregistreze o performanță mai bună în a doua jumătate a anului fiscal, pe baza creșterii determinate de produse și a dinamicii continue din al doilea trimestru, a declarat CEO-ul Ivan Espinosa într-o conferință de presă.
„Rămânem pe drumul cel bun pentru a atinge pragul de rentabilitate, excluzând impactul tarifelor. Este un an de tranziție, așa că cifrele absolute nu sunt grozave. Dar, în raport cu ceea ce am spus, suntem pe drumul cel bun”, a declarat Ivan Espinosa, CEO-ul Nissan.
Vânzările Nissan în America de Nord sunt puternice
Nissan a menținut prognoza publicată săptămâna trecută pentru o pierdere operațională anuală de 275 miliarde de yeni în anul care se încheie în martie 2026, din cauza impactului tarifelor americane și a riscurilor legate de lanțul de aprovizionare, inclusiv a problemelor cu aprovizionarea cu cipuri Nexperia. Nissan a anunțat că SUV-ul Rogue va fi produs în Japonia, tocmai din cauza problemelor cu cipurile Nexperia.
Espinosa a declarat că vânzările din America de Nord au înregistrat performanțe puternice în al doilea trimestru, impulsionate de eforturi de marketing mai concentrate pentru modelele produse la nivel regional, programe simplificate pentru dealeri și un accent mai mare pe vânzările cu amănuntul decât pe vânzările de flote.
Cu toate acestea, vânzările pe piața japoneză au scăzut cu 16,5% în prima jumătate a anului, deoarece clienții erau îngrijorați de situația financiară a companiei, a spus Espinosa, adăugând că sentimentul se îmbunătățea, susținut de cererea puternică pentru noul model kei Roox.