Nissan revine pe profit în al doilea trimestru / Japonezii înregistrează cele mai bune rezultate din ultimul an

Sursa foto: Hollandse Hoogte / Shutterstock Editorial / Profimedia

Nissan Motor a revenit la profit operațional în al doilea trimestru, raportând joi cel mai bun rezultat trimestrial din ultimul an. Reuters transmite că performanța financiară este datorată eforturilor de reducere a costurilor fixe în cadrul unui plan de redresare și vânzărilor mai puternice din America de Nord.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Optimism pentru a doua jumătate a anului

Nissan a înregistrat un profit operațional de 51,5 miliarde de yeni, sau 342 milioane de dolari pentru trimestrul iulie-septembrie. Acesta este în creștere cu 61% față de 31,9 miliarde de yeni în anul precedent și depășind previziunile pentru o pierdere medie de 70,9 miliarde de yeni.

Rezultatul vine după o pierdere operațională în primul trimestru, marcând cel mai bun rezultat trimestrial de la profitul de 90,3 miliarde de yeni înregistrat în ultimul trimestru al anului fiscal 2023. Rezultatul semestrial a fost impulsionat de factori punctuali, printre care costurile mai mici legate de reglementările privind emisiile din SUA.

Compania se așteaptă să înregistreze o performanță mai bună în a doua jumătate a anului fiscal, pe baza creșterii determinate de produse și a dinamicii continue din al doilea trimestru, a declarat CEO-ul Ivan Espinosa într-o conferință de presă.

Vânzările Nissan în America de Nord sunt puternice

Nissan a menținut prognoza publicată săptămâna trecută pentru o pierdere operațională anuală de 275 miliarde de yeni în anul care se încheie în martie 2026, din cauza impactului tarifelor americane și a riscurilor legate de lanțul de aprovizionare, inclusiv a problemelor cu aprovizionarea cu cipuri Nexperia. Nissan a anunțat că SUV-ul Rogue va fi produs în Japonia, tocmai din cauza problemelor cu cipurile Nexperia.

Espinosa a declarat că vânzările din America de Nord au înregistrat performanțe puternice în al doilea trimestru, impulsionate de eforturi de marketing mai concentrate pentru modelele produse la nivel regional, programe simplificate pentru dealeri și un accent mai mare pe vânzările cu amănuntul decât pe vânzările de flote.

Cu toate acestea, vânzările pe piața japoneză au scăzut cu 16,5% în prima jumătate a anului, deoarece clienții erau îngrijorați de situația financiară a companiei, a spus Espinosa, adăugând că sentimentul se îmbunătățea, susținut de cererea puternică pentru noul model kei Roox.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...