CEO-ul Porsche, Oliver Blume, care își încheie mandatul, mai are de prezentat un raport trimestrial vineri, înainte ca mandatul său de zece ani să ia sfârșit. Conform Reuters, producătorul german de mașini sport se pregătește să înregistreze pierderi operaționale semnificative, fiind prins între o scădere severă a pieței din China și presiunea tarifelor din SUA.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Fostul șef al McLaren, noul șef al Porsche
În încercarea de a remedia situația, Porsche l-a numit pe fostul șef al McLaren, Michael Leiters, în funcția de CEO, care va prelua conducerea în ianuarie, în speranța de a revigora cererea din China și de a rezolva problema mașinilor electrice. Investitorii rămân sceptici.
„După mai multe avertismente privind profitul într-un an, vizibilitatea modelului de afaceri rămâne foarte limitată”, a declarat Ingo Speich de la Deka Investment.
Firma de investiții Deka Investment deține acțiuni în Porsche în valoare de 48 de milioane de dolari, iar un analist al firmei susține că experiența lui Leiters la rivalii McLaren și Ferrari indică direcția pe care Porsche ar putea să o ia.
Pierdere preconizată de peste 600 de milioane de euro
Porsche a devenit una dintre cele mai mari victime ale sectorului auto european aflat în criză. De la listarea sa în 2022, compania a pierdut aproximativ jumătate din valoarea sa de piață. Speich a spus că Porsche trebuie să recâștige consumatorii din China și să obișnuiască cumpărătorii cu motoarele sale zgomotoase pe benzină pentru a accepta electricitatea.
„Porsche se confruntă cu o provocare majoră: în segmentul mașinilor sport de lux, vehiculele electrice nu au fost încă acceptate de clienți. Întrebarea cheie este: va reuși noul CEO să conducă Porsche în segmentul vehiculelor electrice?”, a spus Ingo Speich de la Deka Investment.
Porsche este de așteptat să raporteze o pierdere operațională de 611 milioane de euro pentru al treilea trimestru, conform previziunilor medii ale 15 analiști, față de un profit de 974 milioane de euro anul trecut. Aceasta reflectă cheltuieli de până la 1,8 miliarde de euro legate de întârzierile în lansarea vehiculelor electrice. Marja de profit operațional a Porsche a scăzut la doar 2,6% în al doilea trimestru, de la peste 14% la începutul anului 2024.
Remedierea situației Porsche ar putea dura până la 5 ani
Oliver Blume, care va rămâne CEO la Volkswagen, compania-mamă a Porsche, a declarat în ultimul trimestru că se așteaptă la „un impuls pozitiv din nou începând cu 2026” la Porsche, dar analiștii sunt mai puțin optimiști. Pal Skirta, analist al unei bănci, a declarat că remedierea problemelor ar putea dura între trei și cinci ani.
Cu 32.195 de mașini livrate în China în primele nouă luni ale anului 2025, vânzările din această țară s-au redus la mai puțin de jumătate față de aceeași perioadă din 2022. Între timp, marjele Porsche au scăzut de la 18% în anul listării la bursă la 2% în cel mai bun caz în acest an.
Tu Le, fondatorul unei firme de consultanță, este de părere că șansa de a reveni la marje ridicate pe această piață este însă redusă, cu excepția cazului în care Porsche poate identifica pentru ce sunt dispuși consumatorii chinezi să plătească prețuri premiu.