CEO-ul Porsche, Oliver Blume, a declarat că producătorul din Stuttgart nu a renunțat cu totul la ideea de SUV-uri cu motor pe benzină. Astfel, publicația Road and Track spune că o versiune pe benzină a unui SUV compact va fi comercializată alături de versiunea electrică a noului Macan.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Macan este cel mai bine vândut Porsche
Decizia luată de Porsche de a renunța la versiunea cu motor termic a lui Macan, concentrându-se în schimb pe o versiune exclusiv electrică, a fost una ciudată. Cel mai mic SUV din gama Porshce se bucura de cele mai multe vânzări. Cu toate acestea, în timpul unei conferințe, Blume a declarat că dezvoltă un SUV compact cu versiuni ICE (motor cu ardere internă) și hibride. Noul vehicul „nu va veni mai târziu de 2028”, a mai spus Blume.
Blume nu a precizat dacă acest nou SUV compact va purta numele predecesorului său, sau dacă denumirea Macan va fi rezervată exclusiv variantei electrice. În întâlnirea cu investitorii, CEO-ul Porsche a mai spus că modelele Cayenne și Panamera, următoarele cele mai bine vândute modele din gama Porshce, vor rămâne cu motoare termice și hibride.
Profitul Porsche este în scădere
Deși conferința a venit cu vești bune pentru fanii mărcii, Porsche a raportat o pierdere de 400 de milioane de euro în prima jumătate a anului, din cauza taxelor vamale impuse de administrația americană.
Porsche trece printr-o restructurare costisitoare, timp în care are de gestionat și efectele suferite pe piața chineză, principala piață a producătorului din Stuttgart. CEO-ul Porshce, a declarat că marca se va confrunta în continuare „cu provocări semnificative în întreaga lume. Și aceasta nu este o furtună care va trece”.
În prima jumătate a anului, Porsche a înregistrat cheltuieli de aproximativ 500 de milioane de euro pentru activitățile legate de baterii. Singurul model electric al producătorului din Stuttgart este Taycan, iar viitorul SUV Cayenne va veni în completarea gamei electrice.