Producătorul auto american Rivian încearcă să obțină un avantaj față de concurenți prin construirea unor modele foarte avansate, iar sistemul de direcție steer-by-wire poate duce compania în acea direcție. Conform Autoblog, Rivian este în căutarea unor ingineri care să dezvolte un astfel de sistem de direcție.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Rivian caută un manager principal de program tehnic
Oferta de muncă a fost eliminată de pe site-ul Rivian, dar a fost recuperată de pagina Rivian Forums. În anunț, se arată că producătorul era în căutarea unui manager tehnic senior pentru sisteme de actuatoare de direcție. Rolul este descris ca oportunitate unică de a conduce o tehnologie critică care va defini viitorul vehiculelor noastre”, ceea ce sugerează că Rivian intenționează să introducă această tehnologie în mai multe modele.
Senzori și actuatori redundanți sunt, de asemenea, instalați în cazul în care sistemul principal întâmpină o problemă. Se presupune că tehnologia steer-by-wire va fi introdusă mai întâi pe modelele R1T și R1S, urmând ca aceasta să ajungă și pe modelele mai mici, precum SUV-ul Rivian R3.
Cum funcționează sistemul steer-by-wire
Deși nu este o tehnologie nouă, sistemele steer-by-wire nu au fost încă implementate pe scară largă. În esență, acesta elimină legătura mecanică normală dintre direcția unui vehicul și roțile sale, înlocuind-o cu actuatoare electronice.
Avantajele potențiale ale unui sistem de direcție electronică pot fi:
- manevrabilitate mai receptivă și personalizare mai ușoară a senzației de direcție;
- mai puține componente pot reduce costurile de dezvoltare;
- integrare mai bună cu sistemele de asistență a șoferului;
- reducerea greutății;
- design-uri unice ale volanului, cum ar fi yoke al Tesla.

Tehnologia nu este însă lipsită de dezavantaje, ceea ce este unul dintre motivele pentru care nu a fost adoptată pe scară largă. Lexus, care încă încearcă să perfecționeze sistemul steer-by-wire pentru piața americană, a promovat această tehnologie în urmă cu câțiva ani. Sistemul oferă o direcție mult mai receptivă, permițând șoferului să țină mâinile în poziția „10 și 2” sau „9 și 3” pentru perioade mai lungi, deoarece este nevoie de mai puține mișcări ale volanului.
Cu toate acestea, volanul nu oferă neapărat o experiență generală mai relaxantă, mai ales într-o mașină de lux, deoarece precizia suplimentară necesită o atenție mai mare, iar navigarea în sensurile giratorii în timp ce semnalizați cu volanul este mai enervantă. Având în vedere că Lexus și Tesla au introdus deja această tehnologie, Rivian are acum ocazia de a utiliza aceste sisteme ca punct de plecare și de a elimina puținele nemulțumiri ale clienților față de acestea.