Toyota și Honda vor raporta rezultate financiare mai slabe pentru prima jumătate a anului / Tarifele vamale americane și yenul mai puternic afectează veniturile

Sedanul hibrid Toyota Camry
Sursa foto: Toyota

Cei mai mari producători auto japonezi, Toyota și Honda, vor raporta rezultate financiare mai slabe pentru primul trimestru al acestui an, în ciuda cererii ridicate pentru mașini hibride. Reuters spune că tarifele vamale introduse de administrația Trump, dar și un yen tot mai puternic, stau la baza profitului în scădere.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Scădere de 31% a profitului Toyota și 36% la Honda

Producătorii auto japonezi se confruntă cu o incertitudine tot mai mare în Statele Unite, unde tarifele de import dictează cu cât vor crește prețurile autoturismelor. Toyota, cel mai bine vândut producător auto din lume, este de așteptat să înregistreze o scădere a profitului operațional de 31%, până la 902 miliarde de yeni (5,3 miliarde de euro). Aceasta ar fi cea mai slabă performanță trimestrială din ultimii doi ani. Analistul Christopher Richter a declarat că primul trimestru „va fi unul dificil pentru Toyota”, și că se așteaptă la o îmbunătățire a situației pe viitor.

Ne așteptăm ca Honda să raporteze o scădere de 36% a profitului operațional, până la 311,7 miliarde de yeni (1,8 miliarde de euro), a doua scădere trimestrială consecutivă, iar japonezii au prevăzut deja o scădere cu aproape 60% pentru întregul an. Dependența Honda de piața americană s-a adâncit în ultimii ani, pe măsură ce vânzările în alte regiuni au scăzut. Pentru producător, piața din SUA a reprezentat aproximativ două cincimi din vânzările totale în prima jumătate a anului. Vânzările sale globale au scăzut cu 5% în această perioadă, afectate de scăderi majore în China, Asia și Europa.

Hibrizii Toyota se vând tot mai bine

Vânzările globale ale Toyota au crescut cu 6% în această perioadă, susținute de cererea puternică pentru mașinile hibride, care au de obicei marje de profit mai mari decât mașinile convenționale pe benzină. Monovolumul Sienna rămâne bine vândută în SUA, iar sedanul Camry începe să prindă tracțiune și pe piața europeană. Ambele autoturisme fac parte din gama de modele hibrid a Toyota. Compania se bucură, de asemenea, de performanțe mai bune în China în ultimele luni, înregistrând o creștere de 7% față de aceeași perioadă a anului trecut a vânzărilor de mașini în prima jumătate a anului.

În schimb, situația la Honda nu este așa de bună. Producătorul a declarat că își va reduce investițiile în vehicule electrice, având în vedere încetinirea cererii, și că se va concentra pe hibrizi, cu diverse modele îmbunătățite, precum hatchback-ul Civic facelift. Anterior, compania amânase planurile de construire a unei fabrici de vehicule electrice în Canada, din cauza încetinirii cererii de mașini electrice.

Investitorii vor aștepta noutăți de la ambele companii cu privire la strategia de prețuri și eventualele revizuiri ale previziunilor pentru întregul an. Acțiunile Toyota au scăzut cu 16% în acest an, în timp ce cele ale Honda au rămas neschimbate.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...