Cei mai mari producători auto japonezi, Toyota și Honda, vor raporta rezultate financiare mai slabe pentru primul trimestru al acestui an, în ciuda cererii ridicate pentru mașini hibride. Reuters spune că tarifele vamale introduse de administrația Trump, dar și un yen tot mai puternic, stau la baza profitului în scădere.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Scădere de 31% a profitului Toyota și 36% la Honda
Producătorii auto japonezi se confruntă cu o incertitudine tot mai mare în Statele Unite, unde tarifele de import dictează cu cât vor crește prețurile autoturismelor. Toyota, cel mai bine vândut producător auto din lume, este de așteptat să înregistreze o scădere a profitului operațional de 31%, până la 902 miliarde de yeni (5,3 miliarde de euro). Aceasta ar fi cea mai slabă performanță trimestrială din ultimii doi ani. Analistul Christopher Richter a declarat că primul trimestru „va fi unul dificil pentru Toyota”, și că se așteaptă la o îmbunătățire a situației pe viitor.
Ne așteptăm ca Honda să raporteze o scădere de 36% a profitului operațional, până la 311,7 miliarde de yeni (1,8 miliarde de euro), a doua scădere trimestrială consecutivă, iar japonezii au prevăzut deja o scădere cu aproape 60% pentru întregul an. Dependența Honda de piața americană s-a adâncit în ultimii ani, pe măsură ce vânzările în alte regiuni au scăzut. Pentru producător, piața din SUA a reprezentat aproximativ două cincimi din vânzările totale în prima jumătate a anului. Vânzările sale globale au scăzut cu 5% în această perioadă, afectate de scăderi majore în China, Asia și Europa.
Hibrizii Toyota se vând tot mai bine
Vânzările globale ale Toyota au crescut cu 6% în această perioadă, susținute de cererea puternică pentru mașinile hibride, care au de obicei marje de profit mai mari decât mașinile convenționale pe benzină. Monovolumul Sienna rămâne bine vândută în SUA, iar sedanul Camry începe să prindă tracțiune și pe piața europeană. Ambele autoturisme fac parte din gama de modele hibrid a Toyota. Compania se bucură, de asemenea, de performanțe mai bune în China în ultimele luni, înregistrând o creștere de 7% față de aceeași perioadă a anului trecut a vânzărilor de mașini în prima jumătate a anului.
În schimb, situația la Honda nu este așa de bună. Producătorul a declarat că își va reduce investițiile în vehicule electrice, având în vedere încetinirea cererii, și că se va concentra pe hibrizi, cu diverse modele îmbunătățite, precum hatchback-ul Civic facelift. Anterior, compania amânase planurile de construire a unei fabrici de vehicule electrice în Canada, din cauza încetinirii cererii de mașini electrice.
Investitorii vor aștepta noutăți de la ambele companii cu privire la strategia de prețuri și eventualele revizuiri ale previziunilor pentru întregul an. Acțiunile Toyota au scăzut cu 16% în acest an, în timp ce cele ale Honda au rămas neschimbate.