Ca în orice domeniu, salariile în industria auto nu țin neapărat cont de dimensiunea companiei: spre exemplu, CEO-ul Toyota câștigă mai puțin decât CEO-ul Hyundai, chiar dacă diferența între cele două entități este uriașă, atât ca istoric, cât și ca renume, vânzări sau gamă de produse.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Cele mai mari sunt salarii, de departe, sunt în industria auto americană. Astfel, Mary Barra, CEO-ul General Motors a câștigat anul trecut 29,5 milioane de dolari, cu 6% mai mult decât în anul precedent, ceea ce o face cel mai bine CEO din industria auto.
Următoarea poziție este deținută de CEO-ul Ford, Jim Farley, care a primit pentru activitatea sa din 2024 suma de 24,8 milioane de dolari, cu 6% mai puțin decât în 2023, pentru că nu a atins țintele de performanță.
Podiumul salariilor mari din industria auto este încheiat cu Carlos Tavares, fostul CEO Stellantis, care avea un salariu anual de 23,9 milioane de dolari în 2024. Venitul lui Tavares, deși mare pentru industrie, este mult mai mic decât a primit în 2023, când salariul său a fost de 39,5 milioane de dolari. Tavares și-a dat demisia în luna decembrie 2024, fiind la mare distanță de obiectivele stabilite ale companiei. Înlocuitorul lui Tavares, Antonio Filosa ar putea fi recompensat cu 10,2 milioane de dolari în primul an la Stellantis.
CEO-ul grupului Volkswagen, Oliver Blume, a fost recompensat cu 11,8 milioane de dolari pentru activitatea sa din 2024, scrie Car Scoops.
Oliver Zipse, CEO-ul BMW a primit 5,7 milioane de euro în 2024, dintre care 2 milioane de euro salariu și 3,7 milioane alte forme de compensare. Față de 2023, acesta a câștigat mai puțin, atunci veniturile sale fiind de 8,9 milioane de euro, dintre care 2 milioane salariu și 6,9 alte forme de compensare.
Șeful Mercedes-Benz, CEO-ul Ola Kallenius, a primit 7,5 milioane de euro în 2024, în creștere cu 10% față de 2023. Din suma totală, 1,9 milioane de euro a fost salariu și 5,7 milioane de euro au fost alte forme de compensare.
Eusion Chung, CEO-ul Hyundai, a fost recompensat cu 11,5 miliarde de won în 2024, adică echivalentul a 8,8 milione de dolari.
CEO-ul Toyota, Koji Sato, a înregistrat venituri de 826 de milioane de yeni în 2024, adică aproximativ 5,6 milioane de dolari.
În 2024, șeful grupului Renault, Luca de Meo, care va părăsi compania în iulie, a primit suma de 5,5 milioane de euro.
Cele mai mici salarii din industria auto
La polul opus, șefii unor constructori mai mici câștigă chiar și de 10 ori mai puțin decât șefii marilor constructori, însă chiar și așa veniturile lor sunt de ordinul milioanelor de euro.
Șeful Aston Martin, Amedeo Felisa, a câștigat pentru postul său suma de 1,5 milioane de dolari în 2024, scrie financealot.com.
Toshihiro Mibe, CEO-ul Honda, a primit în 2024 suma de 2,4 milioane de dolari.
Song Ho-Sung a primit 4 milioane de dolari în 2024 în calitate de CEO al constructorului coreean Kia, iar CEO-ul Nissan, Makoto Uchida a încasat 4,6 milioane de dolari anul trecut.