Tot mai multe firme românești pun propriul brand și logo pe produse realizate integral în China, apoi le vând la prețuri mult mai mari / Expert: „Ar trebui să definim foarte clar ce înseamnă produs românesc”

vehiculul electric allview cityzen
Sursa foto: Allview

Sunt tot mai multe firme din România care și-au creat propriile branduri pe care le aplică pe produse realizate integral în China, pe care apoi le vând pe piața locală la prețuri mult mai mari, potrivit Libertatea. Publicația oferă mai multe exemple, printre care Allview, Evolio sau chiar Dacia (pe modelul Spring).

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

De exemplu BAW S3, mașina pe care este bazat automobilul electric Allview CityZEN, costă echivalentul a 6.100 de euro în China. Allview comercializează vehiculul cu un preț de listă de 15.980 de euro (7.490 de euro prin Rabla Plus).

Sorin Mierlea, președintele asociației Infocons, care se ocupă cu protecția consumatorilor, afirmă că nu există legislație care să definească foarte clar ce înseamnă produs românesc și, de aceea, poate fi creată confuzie în rândul consumatorilor.

„Ar trebui să definim foarte clar ce înseamnă produs românesc”, a declarat el. „Șamponul Dove făcut la Ploiești este românesc? Dacia Duster făcută cu componente importate este românească?”, a adăugat reprezentantul Infocons.

„Sunt omisiuni. Ar trebui să definim foarte clar ce înseamnă produs românesc. Voit sau nevoit, se produce o confuzie și se ajunge la un fel de publicitate înșelătoare”, a mai spus Mierlea.

Șeful Infocons cere Parlamentului să definească exact ce înseamnă produs românesc sau fabricat în România, iar printre criterii spune că ar trebui să se afle atât originea componentelor, cât și procentul deținut de acționarii români sau străini în firme.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...