Google anunță că nu va renunţa la cookie-urile publicitare în Chrome, deși a promis în urmă cu cinci ani că le va elimina treptat / Instrumentul permite urmărirea utilizatorilor

Aplicația Google într-un meniu de aplicații de pe un telefon
Photo by Brett Jordan on Unsplash

Google a anunţat marţi că nu va renunţa la utilizarea, în browserul său Chrome, a cookie-urilor, care permit urmărirea utilizatorilor pe site-urile pe care le vizitează, la cinci ani după ce a promis că le va elimina treptat, transmite AFP, citată de Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Începând din 2022, gigantul californian şi-a exprimat intenţia de a realiza o tranziţie de la cookie-uri la un sistem mai puţin intruziv, capabil să urmărească preferinţele şi interesele utilizatorilor, fără a compila istoricul de navigare.

Cookie-urile de la terţi, „trackere” digitale externe care cartografiază utilizarea internetului dincolo de site-ul care le instalează, reprezintă un instrument valoros pentru ţintirea publicului de către agenţii de publicitate. Încă din 2020 Google şi-a anunţat intenţia de a le bloca, însă măsura a fost amânată de mai multe ori de atunci, notează AFP.

În iulie 2024, grupul din Mountain View a indicat că nu va împiedica cookie-urile în mod implicit, ci va oferi utilizatorilor posibilitatea de a le dezactiva.

„Este clar că există perspective diferite” între „editorii de conţinut, dezvoltatorii, autorităţile de reglementare şi industria de publicitate” cu privire la eventualele modificări aduse cookie-urilor, a scris Anthony Chavez, vicepreşedintele Privacy Sandbox, o entitate dedicată gestionării datelor personale.

Potrivit acestuia, progresele tehnologice înregistrate din 2022 şi dezvoltarea inteligenţei artificiale (AI) au oferit noi modalităţi de a proteja datele personale ale utilizatorilor de internet care nu doresc să le partajeze.

Anthony Chavez a menţionat, de asemenea, că peisajul în materie de reglementare a „evoluat considerabil” la nivel internaţional.

„Din toate aceste motive, am decis să ne menţinem abordarea actuală pentru cookie-urilor de la terţi în Chrome”, a explicat el într-un mesaj postat marţi pe blogul Google.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...