Spotify va majora prețul abonamentului Premium Individual începând din luna septembrie în mai multe regiuni ale lumii, inclusiv Europa, America Latină, Orientul Mijlociu, Africa, Asia-Pacific și Asia de Sud, a anunțat luni compania. Noul tarif va fi de 11,99 euro pe lună, față de 10,99 euro în prezent, transmite Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Decizia face parte din eforturile platformei suedeze de streaming audio de a-și îmbunătăți marjele de profit, într-un context în care compania caută să mențină un echilibru între creșterea bazei de utilizatori și rentabilitatea operațiunilor. Spotify a precizat că utilizatorii afectați vor primi un email în perioada următoare cu detalii despre noile prețuri.
Scumpirea vine după o perioadă în care Spotify a implementat mai multe măsuri de reducere a costurilor și a operat alte majorări de preț, toate acestea contribuind la obținerea primului profit anual al companiei pentru anul 2024.
„Majorările de preț anterioare, alături de eforturile de optimizare a costurilor, ne-au permis să raportăm primul profit anual”, a transmis compania.
Cu toate acestea, Spotify a emis recent o prognoză de profit sub așteptările analiștilor pentru trimestrul al treilea din 2025, pe fondul unor taxe mai mari asociate salariilor angajaților. În al doilea trimestru, compania a înregistrat o creștere atât a numărului de utilizatori activi lunar, cât și a abonaților premium.
Reacția investitorilor a fost pozitivă: acțiunile Spotify au crescut cu peste 5% în tranzacțiile premergătoare deschiderii bursei luni, iar de la începutul anului acestea au înregistrat un avans de aproximativ 40%.
Spotify beneficiază în prezent și de o schimbare legislativă importantă în Statele Unite, unde Apple a fost obligată printr-o decizie judecătorească să permită aplicațiilor să afișeze prețuri și linkuri de plată externe fără a mai percepe comisioane pentru tranzacțiile efectuate în afara App Store.
„Această modificare a dus la o evoluție foarte pozitivă pentru noi în Statele Unite”, a declarat CEO-ul Spotify, Daniel Ek. El a adăugat că „dacă reguli similare vor fi adoptate și în Europa și Regatul Unit, va fi un avantaj atât pentru Spotify, cât și pentru ceilalți dezvoltatori de aplicații”.
În paralel, compania continuă să investească în extinderea bibliotecii sale de conținut video, în special prin programul Spotify Partner, destinat creatorilor de podcasturi. Acesta oferă opțiuni de monetizare, ceea ce a determinat un număr tot mai mare de creatori să se alăture platformei.
„Un număr în creștere de creatori se alătură programului nostru de parteneriat, ceea ce a dus la o creștere semnificativă a conținutului video disponibil pe platformă”, a mai precizat Ek.