Regulile pentru bateriile portabile din avioane se schimbă la unele companii, important de știut

A toy airplane with a blank tag, ideal for travel concept or gift ideas.
Photo by Porapak Apichodilok on Pexels

Industria aviatică a recunoscut de mult timp bateriile ca fiind o problemă de siguranță, iar regulile sunt înăsprite periodic ca răspuns la accidente raportează NY Times.

Unele companii aeriene din Asia înăspresc restricțiile legate de bateriile portabile, powerbank-uri la călătoria cu avionul. Este posibil să fie necesar să reambalați sau să vă opriți bateriile înainte de a vă îmbarca la zboruri cu anumiți transportatori.

Regulile privind zborul cu baterii portabile devin din ce în ce mai confuze, pe măsură ce unele companii aeriene din Asia își schimbă politicile, invocând riscul de incendii.

Companiile aeriene din Coreea de Sud, Taiwan, Thailanda și Singapore au înăsprit restricțiile de când un incendiu a distrus un avion Air Busan pe un aeroport din Coreea de Sud în ianuarie, unul dintre numeroasele accidente recente care i-au îngrijorat pe călători.

Nu există o legătură definitivă între bateriile portabile și incendiul Air Busan, iar o anchetă este în curs de desfășurare. Dar, deoarece regulile variază în funcție de companiile aeriene, este posibil să fii nevoit să reambalezi sau să oprești astfel de baterii atunci când te îmbarci într-un avion.

Ce companii aeriene și-au schimbat regulile și de ce?

Începând cu 1 martie, pasagerii tuturor companiilor aeriene sud-coreene trebuie să-și păstreze încărcătoarele portabile la îndemână și departe de compartimentul de deasupra capului. Guvernul a implementat regula pentru a atenua anxietatea cu privire la riscul incendiilor de baterii, a spus Ministerul Transporturilor din Coreea de Sud.

Unele companii aeriene taiwaneze au implementat modificări similare care au intrat în vigoare și la 1 martie. EVA Air și China Airlines au anunțat interzicerea utilizării sau încărcării bateriilor de energie în avioanele lor, deși bateriile pot fi încă depozitate în compartimente deasupra capului.

Thai Airways, compania aeriană emblematică a Thailandei, a declarat apoi că va implementa o interdicție similară privind utilizarea și încărcarea băncilor de alimentare, invocând „incidente de incendii în timpul zborului asupra companiilor aeriene internaționale, suspectate a fi legate de utilizarea bateriilor externe de alimentare”. Ultimii care au urmat au fost Singapore Airlines și filiala sa bugetară, Scoot, care și-au anunțat propria interdicție miercuri.

Din 2016, Organizația Aviației Civile Internaționale, agenția Națiunilor Unite care coordonează reglementările globale în domeniul aviației, a interzis bateriile cu litiu-ion, cele care se găsesc în mod obișnuit în bancurile de alimentare, din calele de marfă ale avioanelor de pasageri.

Dar nu există un standard în industrie cu privire la modul în care companiile aeriene reglementează băncile de putere, a spus Mitchell Fox, directorul Centrului Asia Pacific pentru Siguranța Aviației.

Ele au devenit parte din viața de zi cu zi doar în ultimii ani, iar unii consumatori ar putea să nu fie conștienți de riscuri, a spus el. „Când ai o problemă emergentă, este nevoie de ceva timp pentru ca toată lumea să se înțeleagă.”

Bateriile litiu-ion au fost folosite de zeci de ani pentru a alimenta smartphone-uri și laptop-uri și sunt utilizate în mod obișnuit în powerbank-uri, baterii externe portabile de alimentare.

Fiecare baterie litiu-ion are o celulă care din diverse cauze se poate încălzi rapid și poate porni reacție în lanț care o face să ia foc sau să explodeze. Administrația Federală a Aviației din SUA avertizează că această reacție se poate întâmpla dacă bateria este deteriorată, supraîncărcată, supraîncălzită sau expusă la apă. Se poate întâmpla și dacă bateria are un defect de fabricație.

Unele produse care folosesc baterii litiu-ion, inclusiv smartphone-uri, laptopuri și vehicule electrice, au reglementări stricte și standarde de control al calității, a declarat Neeraj Sharma, profesor de chimie la Universitatea New South Wales din Sydney, Australia, care studiază bateriile. Altele, cum ar fi bancurile de alimentare, țigările electronice și vehiculele precum bicicletele electrice și scuterele, sunt mai puțin reglementate, a spus el, ceea ce crește riscul de defecțiuni.

„Asigură-te că îți iei dispozitivele de la producători de renume”, a spus profesorul Sharma.

Incidentele care implică bateriile litiu-ion ale companiilor aeriene din SUA au crescut. Au fost 84 anul trecut, față de 32 în 2016. Acestea au inclus cazuri — în cabinele avioanelor de pasageri și marfă — în care bateriile au luat foc, au emis fum sau s-au supraîncălzit. Bateriile portabile au fost cel mai mare vinovat în aceste incidente, urmate de țigările electronice, potrivit F.A.A.

Companiile aeriene din întreaga lume cer pasagerilor să împacheteze bateriile litiu-ion de rezervă în bagajele de mână în loc de bagajele de cală, astfel încât orice fum sau incendiu din baterii să poată fi observat rapid. În cala de marfă, este posibil ca un incendiu să nu fie detectat de sistemul automat de stingere a incendiului al unui avion până când a devenit deja o problemă critică.

„Dacă este un incendiu, ai prefera să-l ai în cabină decât în ​​bagajele înregistrate și ai prefera să-l ai mai aproape de o persoană decât în ​​coșul de deasupra capului, unde este mai dificil să-l scoți și să gestionezi incendiul”, a declarat Keith Tonkin, directorul general al Aviation Projects, o companie de consultanță în aviație din Brisbane, Australia.

Ce fac echipajele de zbor atunci când este un incendiu?

Incendiile din cabinele avioanelor cauzate de bateriile litiu-ion sunt rareori mortale, iar echipajele de zbor sunt, în general, bine pregătite să le facă față, a spus domnul Tonkin.

În multe cazuri, pasagerii vor observa supraîncălzirea aparatelor electronice și vor informa membrii echipajului, care vor pune dispozitivul într-o pungă termică de reținere sau în apă, cu puține perturbări ale zborului, potrivit F.A.A. În unele cazuri, însoțitorii de bord sau pasagerii vor observa fum în cabină și vor descoperi că un dispozitiv s-a supraîncălzit sau a luat foc.

În 2024, două baterii portabile care au fost conectate între ele au provocat un incendiu la bordul unui zbor de la Bangkok la Seul operat de Eastar Jet, un transportator sud-coreean cu buget, potrivit Yonhap, o agenție de presă sud-coreeană. Echipajul de zbor a observat fumul și a turnat imediat apă pe baterii pentru a stinge focul, a informat agenția.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...