Numeroase de poduri se află într-o stare de deteriorare semnificativă iar reabilitarea lor ar costa sume deloc neglijabile. Printr-un studiu de caz realizat pe teren în vestul statului Massachusetts, o echipă condusă de Universitatea Amherst din Massachusetts, în colaborare cu cercetători de la Departamentul de Inginerie Mecanică (MechE) al MIT, tocmai a demonstrat cu succes că imprimarea 3D poate oferi o soluție rentabilă și cu impact minim, potrivit TomsHardware.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
În loc să construiască o structură nouă, echipa a colaborat pentru a dezvolta un proces de reparare a podurilor care implică o tehnică de imprimare 3D numită Cold Spray (pulverizare la rece).
Tehnica de imprimare 3D „Cold spray” se dovedește eficientă pentru repararea podurilor la fața locului
Cold Spray este o tehnică de imprimare 3D concepută pentru a adăuga noi depuneri de oțel la grinzile existente. Grinzile corodate sunt potențiale candidate pentru acest tratament aditiv. Tehnica se află însă încă în faza incipientă de dezvoltare. Procesul este aplicat pe poduri reale, dar va trebui evaluat după înlocuirea acestora, pentru a se vedea cât de bine au rezistat structurile la utilizare.
Procesul Cold Spray utilizează pulbere de oțel
Un articol publicat recent pe site-ul MIT detaliază o parte din procesul Cold Spray, explicând că acesta utilizează gaz comprimat pentru a încălzi și accelera particulele de oțel pulverizat. Procesul trebuie aplicat manual de un tehnician care reabilitează grinda de oțel strat cu strat. Acest proces continuă până când grinda atinge dimensiunea dorită.
Echipa a identificat un pod în Great Barrington, Massachusetts, care urma să fie demolat în următorii ani. Acest lucru a atras atenția cercetătorilor, deoarece le oferă șansa de a testa durabilitatea creației lor pe o secțiune corodată a podului. Odată ce podul este demolat, cercetătorii pot verifica dacă coroziunea s-a oprit sau s-a agravat după adăugarea Cold Spray.
Tehnica Cold Spray (pulverizării la rece) a fost utilizată și pentru alte reparații, cum ar fi submarine, nave și chiar avioane – practic orice poate fi fabricat din oțel. Ceea ce face acest proiect de pulverizare la rece unic este faptul că este destul de dificil să muți un pod, mai ales unul care este în uz. Pentru a rezolva problema, echipa a creat un sistem Cold Spray care putea fi adus la poduri pentru a efectua reparațiile.
Această tehnologie se află încă în fază incipientă, astfel încât este dificil de estimat cât de eficientă ar putea fi în asigurarea unei structuri solide pentru grinzile podurilor. Până atunci, putem observa și aprecia efortul și natura impresionantă a acestui proiect.
Rapoartele de cercetare sunt disponibile pe site-ul web MassDOT.