România este un consumator de AI, dar şi o piaţă cu potenţial de dezvoltare – Andreea Stănescu, reprezentant London Stock Exchange

Inteligenta artificiala în mediul de business
ID 99872833 | Ai © Alexandersikov | Dreamstime.com

Piaţa românească este în primul rând un consumator de inteligenţă artificială (AI), dar este şi o piaţă în care AI are potenţial să se dezvolte, a declarat, miercuri, Andreea Stănescu, Head of Business Management, Infrastructure & Cloud, Site Lead Romania, London Stock Exchange, la o dezbatere de specialitate.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

„Cum ne putem uita la AI din perspectiva pieţei noastre? Piaţa românească este, în primul rând, un consumator de AI şi, în al doilea rând, este o piaţă în care AI are potenţial să se dezvolte. AI este cea mai mare descoperire de la curentul electric încoace în ceea ce priveşte potenţialul transformaţional. AI este aici! Sigur, România a făcut paşi în direcţia asta”, a spus reprezentanta din România a London Stock Exchange Group, transmite Agerpres.

Conform acesteia, inteligenţa artificială, ca orice industrie de vârf, este „o industrie extraordinară de ‘capital intensive'”.

„Dezvoltarea AI necesită foarte mulţi bani. În Europa sunt trei ţări care în ultimii doi ani au reuşit să adune circa 77% din investiţiile în AI – Anglia, Franţa şi Germania. Nu este nicio surpriză. În România, anul trecut, companiile mici au reuşit să adune investiţii în valoare de peste 100 de milioane de euro. Dar este încă loc de mult mai bine. În 2024, între companiile cu peste zece angajaţi din România, circa 1,5% au început să folosească AI. Media europeană este de 8%”, a adăugat Andreea Stănescu.

O dezbatere deschisă între profesionişti privind viitorul forţei de muncă şi al leadershipului în era inteligenţei artificiale a avut loc miercuri în organizarea HumAInitty.

Potrivit organizatorilor, marile companii de consultanţă estimează că, până în 2030, aproximativ 30% din orele de muncă actuale vor fi automatizate, iar companiile care valorifică la maximum potenţialul talentelor pot genera de până la de trei ori mai mult venit per angajat faţă de media pieţei.

HumAInity 2025 aduce împreună peste 100 de lideri din business, directori şi manageri HR, profesionişti din tehnologie şi dezvoltare organizaţională, precum şi pe toţi cei care îşi doresc să înţeleagă cum se construieşte viitorul pieţei muncii în era inteligenţei artificiale.

Printre vorbitorii anunţaţi se numără Radu Hanga, preşedintele Consiliului de Administraţie al Bursei de Valori Bucureşti (BVB); Ciprian Todea – Expert AI şi antreprenor şi Dr. Andrei Stupu – Fullbrigh Doctoral Research la Harvard, Intelligence.

Printre temele principale dezbătute în cadrul HumAInity 2025 se află tendinţele economice şi de piaţă care modelează forţa de muncă în era AI, unde liderii discută despre construirea unor medii în care oamenii şi tehnologia colaborează eficient, etica în era AI, colaborarea intergeneraţională într-un mediu AI-driven şi dezbaterea momentului, „AI înlocuieşte oamenii?”.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...