La puțin timp după ce CEO-ul Mercedes, Ola Källenius, a vorbit despre viitorul industriei auto a Uniunii Europene după 2035, acesta îndeamnă conducerea Comisiei Europene să ia măsuri împotriva acestei interdicții controversate. Conform publicației Motor1, Källenius susține că „lumea s-a schimbat drastic” de când interdicția a fost anunțată pentru prima dată, în urmă cu câțiva ani.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Källenius, scrisoare către Ursula von der Leyen
Acest îndemn vine la câteva săptămâni după ce Ola Källenius, CEO al Mercedes și președinte al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), recomanda politicienilor europeni să nu stabilească o dată limită specifică pentru noile motoare cu ardere internă. Părerea sa este că ar fi, în schimb, mai indicată stimularea vânzărilor de mașini electrice, prin prețuri reduse la stațiile de încărcare și prin stimulente fiscale pentru achiziția autoturismelor.
Într-o scrisoare deschisă adresată Ursulei von der Leyen, Källenius a susținut că „lumea s-a schimbat drastic” de când interdicția a fost anunțată pentru prima dată, în urmă cu câțiva ani. Directorul suedez consideră că este o „presupunere îngustă” să se creadă că decarbonizarea se bazează exclusiv pe interzicerea mașinilor noi pe benzină începând cu mijlocul următorului deceniu.
Källenius: UE are o „ultimă șansă” de a se redresa
În aceeași scrisoare, semnată și de Matthias Zink, președintele Asociației Europene a Furnizorilor de Componente Auto (CLEPA), Källenius a criticat „obiectivele rigide privind emisiile de CO2 ale autoturismelor și autoutilitarelor” prevăzute de interdicție. El insistă că atingerea nivelului de 0 g/km în doar nouă ani „nu mai este fezabilă”.
Totuși, el susține că UE are „ultima șansă” de a-și ajusta cursul încă de luna viitoare. Problema va fi dezbătută pe 12 septembrie în cadrul unui dialog strategic, unde interdicția ar putea fi revizuită și, eventual, amânată. Producătorii de automobile din cadrul ACEA rămân angajați să atingă neutralitatea carbonului până în 2050, dar susțin că eliminarea motoarelor cu ardere internă până în 2035 ar fi prematură.
Cu toate acestea, nu toată lumea este de acord cu președintele ACEA. Kia, spre exemplu, adoptă o poziție opusă, cu directorul său european Marc Hedrich spunând că renunțarea la interdicție ar costa compania „o avere”. El a explicat că Kia are „o avalanșă de mașini electrice în curs de lansare” și că încetinirea lansării vehiculelor electrice pentru a menține în viață modelele pe benzină ar afecta profitabilitatea. Deși Kia nu face parte din ACEA, compania-mamă, Hyundai, este unul dintre cei 16 membri ai asociației.
OlaUE a reafirmat interdicția din 2035 la începutul acestui an, dar a oferit producătorilor de automobile o perioadă de respiro. Obiectivele privind emisiile de CO2 care au intrat în vigoare în 2025 nu mai trebuie îndeplinite strict până la sfârșitul acestui an. În schimb, producătorii pot calcula media emisiilor pe perioada 2025-2027, în loc să atingă limitele anuale.