Dacia a lansat la începutul acestei săptămâni o nouă opțiune de motorizare pentru SUV-ul Bigster. Este vorba despre sistemul mild hybrid-G 140, disponibil deja în configuratorul oficial al mărcii, cu un preț de pornire de 20.600 de euro (TVA inclus). Versiunea poate fi achiziționată inclusiv prin programul Rabla și cu finanțare prin Dacia Credit.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Noul sistem de propulsie reprezintă o combinație între un motor turbo pe benzină de 1,2 litri cu 3 cilindri și alimentare dublă – benzină și GPL – și un sistem mild hybrid de 48V. Puterea totală ajunge la 140 CP, iar eficiența este îmbunătățită prin asistența electrică în momentele de pornire și accelerație.
Autonomie uriașă pentru noul Bigster cu GPL și sistem mild hybrid
Sistemul dispune de două rezervoare – câte 50 de litri pentru benzină și GPL – ceea ce permite o autonomie totală estimată de până la 1.450 km. În regim GPL, emisiile de CO₂ sunt, în medie, cu 10% mai reduse față de un motor echivalent care funcționează doar pe benzină și nu este electrificat.
Versiunea Bigster mild hybrid-G 140 este disponibilă în două niveluri de echipare: Journey și Extreme. Prețurile acestora încep de la 23.000 de euro, cu TVA inclus. Prin comparație, alte motorizări disponibile pentru Bigster sunt semnificativ mai scumpe: mild hybrid 130 4×4 începe de la 25.500 euro, iar hibridul de 155 CP de la 26.500 euro.
Dacia, campioană la motorizările pe GLP
Un comutator dedicat permite trecerea rapidă între cele două tipuri de combustibil, iar rezervorul GPL este amplasat sub planșeul portbagajului, fără a afecta volumul de încărcare. Sistemul este integrat discret, fără a modifica spațiul interior sau ergonomia vehiculului.
Dacia este lider de piață în Europa în domeniul motorizărilor GPL. Din 2010, producătorul a livrat peste un milion de unități echipate cu astfel de sisteme. În primul trimestru din 2025, Dacia a înregistrat o cotă de piață de peste 67% pe segmentul GPL, iar în România, un client din trei alege această variantă de alimentare.
Prin introducerea motorului mild hybrid-G 140, Dacia extinde gama Bigster și oferă o opțiune cu autonomie mare, emisii reduse și costuri competitive. Noul model se adresează celor care caută un SUV de clasă C cu consum eficient și flexibilitate în alimentare.
Ce minciunele! Mild hybrid inseamna o baterie care preia o parte din consumatorii electrici, nu are legatura cu puteri , cupluri , acceleratii sau tot ce implica motorul termic. Practic ajuta motorul termic sa nu mai fie oarecum franat de alternator, preluand o parte din consumatorii electrici. Nu adauga putere, nu ajuta pornirile de pe loc.
Toate brandurile au gasit aceasta metoda de a fenta taxele.