Ferrari va lansa primul său model complet electric pe 9 octombrie la Maranello, dar compania italiană nu va renunța la filosofia sa de a produce în intern cele mai importante părți ale mașinilor, a declarat CEO-ul Benedetto Vigna într-un interviu pentru Bloomberg TV și citat de Reuters.
„Componentele strategice vor rămâne întotdeauna sub controlul nostru. Așa a fost, așa este și așa va fi întotdeauna”, a afirmat Vigna, subliniind că Ferrari nu cumpără platforme de la parteneri externi și că toate modelele sale sunt unice, fără a fi construite pe o arhitectură comună.
Declarațiile vin în contextul speculațiilor recente legate de o posibilă colaborare cu producătorul chinez de vehicule electrice Leapmotor.
Acestea au apărut după ce CEO-ul Leapmotor, Zhu Jiangming, a postat o fotografie alături de Vigna, sugerând deschidere spre o cooperare viitoare. Totuși, Vigna a clarificat: „Avem unii furnizori chinezi, dar nu produc componente strategice. Nu este nimic mai mult de atât.”
Leapmotor a confirmat ulterior că nu există discuții în desfășurare cu Ferrari.
Vigna a mai spus că, deși Ferrari colaborează cu parteneri din întreaga lume – din China, Europa, SUA, Japonia și alte țări asiatice – aceste colaborări vizează doar componentele nestrategice.
Printre elementele considerate esențiale pentru modelele electrice Ferrari se numără motoarele electrice și punțile, nu însă și bateriile.
Ferrari a intrat în era electrificării în 2019, odată cu lansarea primelor sale modele hibride, însă păstrează ferm controlul asupra ADN-ului tehnologic al brandului.