Centrul Tehnic Titu este locul unde se testează prototipurile Dacia și Renault, dar și locul unde ideile designerilor și proiectanților prind viață. Îndrumați de Laurențiu Radu, inginer Prestații Client din partea Renault, am avut ocazia să vedem locul unde sunt testate noile mașini ce urmează să intre în gama de modele a producătorului român.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Un teren de 35 de hectare, împânzit cu peste 30 km de drumuri
Toate drumurile au marcaje refăcute pentru a se pune la punct sistemele de asistență, precum cel de Lane Keep Assist sau frânarea de urgență, iar 90% din validarea sistemelor se face la Titu. „O ultimă parte o facem pe drumuri publice, pentru că acolo avem camioane, mașini…”, ne-a spus Laurențiu Radu.
„Sunt 32 de kilometri de piste în total. Majoritatea lor, 80%, sunt destinați validărilor de fiabilitate și durabilitate. Restul sunt folosiți pentru celelalte prestații are mașinii: performanță, consum, nivel de acustică, de vibrații, frânare, climatizare chiar… Restul sunt folosite pentru a pune la punct toate acestea, și a valida toate aceste performanțe ale mașinii.” explică inginerul Renault.
Testele de anduranță, esențiale pentru Dacia
Testele de anduranță sunt foarte importante pentru orice prototip. Prin intermediul lor, inginerii își dau seama ce trebuie schimbat, modificat sau la ce trebuie renunțat cu totul. Aceste teste se fac fie într-un laborator de testare a anduranței, fie pe circuitele Renault Technologie Roumanie de la Titu.
Cum analizează Dacia nemulțumirile clienților săi
Inginerul ne-a povestit cum ajunge o plângere a unui client la RTR și cum este depistată de inginerii de la Titu.
„Ca să vă dau un exemplu, un client spune: «Domn’e, mașina mea e gălăgioasă pe autostradă la viteza de x km/h». Rolul nostru este să punem decibeli în spatele acestui «gălăgios», și apoi să traducem cât mai aproape de ce are nevoie un conceptor, care începe și desenează o piesă și o dezvoltă după criterii tehnice, pentru că el n-ar putea să lucreze altfel. La fel facem și cu confortul termic, în spate punem grade Celsius, debite, viteze la ventilator…”, explică Laurențiu Radu.
Laurențiu Radu ne-a mai precizat că, mai întâi, se simulează extrem de mult pe calculator până să se construiască un prototip. Inginerii Dacia merg pe principiul „first time right”, model care se aplică și în cazul acreditărilor pentru testele EuroNCAP.
„Văd dacă trebuie să dimensionez un lonjeron sau așa, pot derula în simulări până când ajung la rezultatul corect. În schimb, dacă mă duc cu mașina să o testez fizic, fiecare mașină pe care am lovit-o de zid costă.”