Germania este cea mai mare piață auto din Europa, remarcându-se nu doar prin volumul uriaș de mașini cumpărate anual pe plan local, ci și prin volumul de mașini produse, respectiv și prin existența a numeroși constructori cu tradiție care s-au extins de-a lungul timpului mult peste granițele țării și au ajuns nume cunoscute la nivel mondial.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Anul trecut, din cele 10,6 milioane de mașini noi vândute pe Bătrânul Continent, peste 2,8 milioane au fost cumpărate în Germania. În același timp, grupul Volkswagen, care înglobează mărci precum Volkswagen, Skoda, Audi și Porsche, a vândut peste 2,8 milioane de mașini doar în Europa.
A doua mare piață a Europei este Marea Britanie, cu 1,95 milioane de mașini vândute în 2024, urmată de Franța cu 1,71 milioane și Italia cu 1,55 milioane.
Deși Germania s-a remarcat în ultimii zeci de ani pentru înclinația, atât a clienților cât și a producătorilor, către motoarele diesel, asta nu a însemnat că n-a îmbrățișat valul de electrificare a producției de mașini. Din cele 2,8 milioane de mașini cumpărate anul trecut în Germania, peste 380.000 au fost pur electrice, aproape 200.000 au fost plug-in hybrid și peste 750.000 au fost hibride, deci vorbim de aproape jumătate din total. Totodată, trei din principalele piețe din Europa, unde sunt 63% din totalul înmatriculărilor de mașini electrice, au înregistrat creșteri puternice în primele 4 luni din 2025, iar Germania a fost pe primul loc cu aproape 50%.
În același timp, chiar dacă preferințele s-au mutat, germanii nu au renunțat la diesel cu aceeași viteză ca alte state europene. În timp ce pe alte piețe mari precum Marea Britanie, Franța sau Italia, vânzările de mașini diesel au scăzut de la an la an cu peste 20% (chiar 27,2% în cazul Franței), germanii se mai gândesc: în 2024 față de 2023, vânzările diesel au scăzut cu doar 0,7%, de la 486.000 la 483.000, potrivit datelor ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).
Totodată, pe piața din Germania s-a mai produs o situație: În timp ce celelalte piețe mari au înregistrat creșteri, stagnări sau scăderi mici (1-2%) la înmatriculările de mașini pur electrice, în Germania a existat o scădere de 27,4% de la an la an. Cu toate acestea, au existat creșteri sănătoase la mașini full-hybrid și hibride, de 9,2% respectiv 13,7%.
Astfel, pe lângă acceptarea electrificării ca făcând parte din evoluția industriei auto, germanii cumpără în continuare motorizări diesel, chiar dacă ele nu mai reprezintă un procent atât de mare din totalul vânzărilor.