Hyundai are în lucru un nou model pentru piața vehiculelor electrice, denumit Hyundai IONIQ 3. Acesta se va situa ca dimensiuni între modelele Inster și Kona electric și va fi prezentat ca fiind un concept aproape gata de producție la Salonul Auto de la München, relatează Korean Car Blog.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
IONIQ 3 va avea o baterie de până la 81,4 kWh
În timp ce sud-coreenii oferă deja modelul compact Kona Electric și modelul entry-level Hyundai Inster, noul IONIQ 3 este conceput pentru a umple golul cu o experiență digitală mai sofisticată. Deși este puțin mai mic decât Kona, Hyundai afirmă că IONIQ 3 va oferi tehnologie și caracteristici tipice segmentelor superioare la un preț moderat.
Noul model electric al Hyundai va fi lansat cu două opțiuni de baterii:
- 58,3 kWh, cu o autonomie WLTP de aproximativ 420 de kilometri;
- 81,4 kWh, cu o autonomie estimată de până la 580 de kilometri.
Performanțele sunt la fel de competitive, întrucât sprintul 0-100 km/h va fi realizat în sub 8 secunde, iar tracțiunea față asigură eficiență în utilizarea de zi cu zi. Spre deosebire de IONIQ 5, 6 și 9, IONIQ 3 utilizează un sistem electric de 400 V care este mai rentabil, deși puțin mai lent la încărcare decât configurația de 800 V din vehiculele electrice mai mari ale Hyundai.
Pleos OS, noul sistem de operare de pe IONIQ 3
IONIQ 3 va fi dotat cu noul sistem de operare Pleos al Hyundai, dezvoltat în colaborare cu corporații digitale de top. Pleos permite mașinii să funcționeze ca un vehicul definit de software (SDV), ceea ce înseamnă că funcțiile și actualizările pot fi deblocate în timp.
La fel ca în cazul aplicațiilor pentru smartphone-uri, proprietarii vor putea descărca noi funcționalități sau reconfigura mașina chiar și după revânzare, oferind cumpărătorilor de mașini second-hand o flexibilitate rar întâlnită pe piața actuală.
Pentru a rămâne competitivă în Europa, Hyundai va construi IONIQ 3 în Turcia. Această strategie evită costurile ridicate de transport și tarifele vamale, consolidând în același timp prezența locală a Hyundai. În 2024, aproape 80% din vânzările europene ale Hyundai au provenit de la modele construite în fabricile sale din Republica Cehă și Turcia, inclusiv Tucson, i30, i10 și i20.
Brandul IONIQ, din ce în ce mai popular în Europa
Odată cu intrarea modelului Ioniq 3 în gamă, Hyundai își consolidează și mai mult poziția de „jucător local” pe piața europeană a vehiculelor electrice. Potrivit directorului Hyundai Europa, Xavier Martinet, succesul modelelor IONIQ 5, IONIQ 6 și al modelului de vârf IONIQ 9 a sporit vizibilitatea Hyundai și prețurile medii de tranzacționare în Marea Britanie cu 50% față de acum cinci ani.
Dar Hyundai nu se oprește la segmentul premium. Cu modelele Inster și noul IONIQ 3, marca își propune să cucerească o cotă mai mare din piața vehiculelor electrice accesibile, păstrându-și în același timp poziția puternică în segmentele superioare.
Martinet subliniază că creșterea vânzărilor vehiculelor electrice este o cursă împotriva concurenților, nu împotriva motoarelor cu ardere internă, dar și că clienții „nu se întorc la motoarele cu ardere internă după ce au avut un vehicul electric”.