Hyundai a dezvăluit oficial versiunea de performanță Ioniq 6 N cu ocazia Festivalului de Viteză de la Goodwood 2025, aducând în prim-plan un sedan electric care promite să rivalizeze direct cu Tesla Model 3 Performance. Noul model vine cu o caroserie modificată, suspensie optimizată și două motoare electrice ce livrează împreună până la 650 CP.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Un rival cu ambiții mari
Lansarea lui Hyundai Ioniq 6 N marchează o etapă importantă pentru divizia de performanță a mărcii sud-coreene. Comparat direct cu Tesla Model 3 Performance, noul model se diferențiază nu doar prin cifrele tehnice, ci și printr-un design mult mai expresiv. Față de rivalii care adoptă un stil minimalist, Ioniq 6 N este vizibil agresiv și își exprimă clar statutul de vehicul sportiv.

Spoilerele proeminente, bara de protecție frontală redesenată și eleronul supradimensionat comunică fără echivoc intențiile modelului: performanță fără compromisuri și o prezență de neignorat.
Departe de a fi subtil, Hyundai Ioniq 6 N este menit să atragă toate privirile și să impresioneze atât prin estetică, cât și prin dinamică.
Performanță comparabilă cu supercar-urile
Modelul este echipat cu două motoare electrice: unul montat pe puntea spate, cu o putere de 383 CP, și unul pe puntea față, cu 226 CP. Împreună, acestea generează 609 CP în regim standard.
Prin activarea modului N Grin Boost, puterea urcă temporar la 650 CP și 770 Nm, transformând sedanul electric într-un adevărat rival pentru supercar-urile de acum un deceniu.

Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în 3,2 secunde, iar viteza maximă atinge 257 km/h. Cifrele sunt comparabile cu cele ale Teslei Model 3 Performance.
În lipsa unor date oficiale privind autonomia, Hyundai confirmă doar că bateria este una nouă, de 84 kWh, mai mare decât cea de 77,4 kWh disponibilă anterior.
Tehnologie avansată și modificări tehnice importante
Dincolo de datele brute de performanță, Ioniq 6 N vine cu o serie de modificări structurale și tehnologice menite să ofere o experiență de condus mai intensă. Geometria suspensiei a fost recalibrată, iar amortizoarele electronice adaptative promit un control mai precis în viraje.

Modelul beneficiază și de o versiune îmbunătățită a sistemului N e-Shift, care simulează trepte de viteză, dar și de o gestionare termică inteligentă a bateriei. Sistemul N Battery Pre-conditioning permite preîncălzirea bateriei pentru a optimiza performanțele în regim sportiv. De asemenea, sistemul de frânare a fost adaptat pentru cerințele crescute ale modelului, cu discuri ventilate de 400 mm pe față și 360 mm pe spate.
Hyundai nu a anunțat încă prețul oficial pentru Ioniq 6 N. Cu toate acestea, de dragul discuției putem menționa că „frate” său, Ioniq 5 N, este disponibil în România cu un preț de listă recomandat de producător de 68.900 de euro.
