Opel marchează un sfert de secol de la lansarea modelului Vivaro. Opel Vivaro și-a propus în decursul timpului să devină în ultimele două decenii un reper pentru flotele de firme, curieri și clienții care au nevoie de un partener de lucru flexibil și fiabil.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
În 1997, Opel lansa Arena, precursorul lui Vivaro, ca parte din strategia de extindere în zona vehiculelor comerciale. Trei ani mai târziu, la IAA Hanovra, constructorul prezenta conceptul Vivaro, care a intrat în producție în 2001. Cu design modern, ergonomie îmbunătățită și soluții practice precum „Jumbo Roof”, Vivaro s-a remarcat rapid pe piață. Tot atunci, a primit și titlul „International Van of the Year 2002”, confirmând recunoașterea experților.
Prima generație oferea peste 20 de versiuni, de la furgon și combi, până la șasiu pentru carosări speciale, cu volume de încărcare între 5 și 6 metri cubi. În timp, modelul a evoluat prin concepte îndrăznețe, de la Vivaro VPC cu tentă sportivă, până la Vivaro Surf Concept gândit pentru pasionații de sporturi nautice. Un moment esențial a fost 2010, când Opel a prezentat Vivaro e-Concept, un prototip electric cu autonomie de peste 400 km, care anticipa trecerea la electrificare.
Vivaro electric: de la prototip la realitate
Din 2020, Vivaro a intrat oficial în era electrică, cu două variante de baterii: 50 kWh și 75 kWh, și autonomii între 230 și 330 km (WLTP). Cu aceste specificații, Vivaro Electric a obținut premiul „International Van of the Year 2021”. Acest pas a transformat modelul într-o alegere viabilă pentru companiile care urmăresc reducerea emisiilor și costurilor de exploatare.
Cea mai recentă versiune, prezentată la începutul lui 2024, integrează designul Opel Vizor, deja consacrat pe modelele de pasageri. Clienții pot alege între motorizări diesel eficiente sau variante complet electrice, în două dimensiuni (4,98 m și 5,33 m) și multiple configurații (furgon, dublă cabină, șasiu). Capacitatea de încărcare ajunge până la 6,6 metri cubi și 1,4 tone.
Cabina a fost adusă la nivelul autoturismelor moderne: două ecrane digitale de 10 inci, sisteme multimedia de ultimă generație și 18 sisteme de asistență la condus, inclusiv Dynamic Surround View pentru manevre mai sigure în oraș.