Robotaxiurile Waymo, „campioane” la amenzi de parcare în San Francisco

San Francisco (CA, USA), California Street, autonomes Fahrzeug (Waymo) – 2022 – 2925” by Dietmar Rabich is licensed under CC BY-SA 4.0

Dacă până acum autoritățile din San Francisco trebuiau să se ocupe doar de șoferii umani, acum au încă o bătaie de cap:  robotaxiurile care nu scapă de meteahna umană a parcărilor neinspirate.

Taxiurile autonome Waymo par să aibă un talent special: acumularea amenzilor de parcare. În 2024, flota companiei a primit nu mai puțin de 589 de sancțiuni, adunând amenzi în valoare totală de 65.065 de dolari, transmite carscoops.com

Cu sute de mașini care rulează zilnic prin San Francisco, se pare că aceste vehicule nu doar că se deplasează autonom, dar și greșesc pe cont propriu.

Dacă un șofer obișnuit mai încalcă legea din când în când, mai ales regulile de parcare, de voie, de nevoie, robotaxiurile Waymo par să fi transformat acest lucru într-un obicei.

138 de amenzi au fost primite pentru nerespectarea restricțiilor de curățenie stradală, semn că robotaxiurile Waymo nu prea țin cont de programul de salubrizare al orașului. Alte 134 de sancțiuni au fost acordate pentru blocarea traficului, ceea ce ridică întrebări despre cât de bine înțeleg aceste mașini regulile de circulație. De asemenea, 77 de amenzi au fost date pentru parcarea în zone interzise, iar 74 pentru staționare dublă, demonstrând că nici tehnologia avansată nu poate evita obiceiurile proaste din trafic.

Iar problema nu este doar în San Francisco. Waymo a primit 75 de amenzi și în Los Angeles, ceea ce sugerează că robotaxiurile au un talent aparte pentru parcări neinspirate, indiferent de oraș.

Un agent de control al parcării, Sterling Haywood, a povestit că a amendat un Waymo după ce l-a observat staționând ore întregi într-o zonă destinată curățeniei stradale. Sigur, mașina nu s-a putut scuza cu un „am uitat să mut mașina”, dar dacă ar fi avut un ecran pe care să afișeze un emoji cu ochii mari și nevinovați, poate ar fi scăpat.

Waymo: „Parcăm doar în locurile cele mai sigure… chiar dacă sunt interzise”

Compania insistă că vehiculele sale, bazate pe modelul Jaguar I-Pace, sunt programate să recunoască locurile de parcare și să evite blocarea traficului. Totuși, ele pot opri în zone de încărcare-descărcare dacă alternativele sunt periculoase sau prea departe de destinația pasagerilor.

Ethan Teicher, purtător de cuvânt al Waymo, spune că mașinile aleg „cea mai sigură opțiune disponibilă” în timpul opririlor scurte. Aparent, această „siguranță” include și primirea de amenzi.

Reacțiile localnicilor: între amuzament și frustrare

Deși ideea de transport autonom sună futurist și promițător, unii locuitori din San Francisco nu sunt deloc încântați de prezența Waymo. În februarie 2023, un robotaxi a fost incendiat de vandali în timpul sărbătorilor de Anul Nou Lunar. În alte cazuri, mai multe mașini Waymo s-au adunat într-un parcare și au început să claxoneze haotic în miez de noapte, ca și cum își organizau propria petrecere.

Dacă până acum autoritățile din San Francisco trebuiau să se ocupe doar de mașinile conduse de oameni, acum au încă o bătaie de cap: robotaxiurile care nu doar că circulă singure, dar și parchează după propriile reguli.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...