Vânzările globale de vehicule electrice (EV) și hibride plug-in au înregistrat un avans anual de 24% în mai, soliditatea pieței din China compensând avansul mai lent din America de Nord, arată datele publicate vineri de firma de cercetare de piață Rho Motion, transmite Reuters, preluat de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Vânzările de mașini electrice în China au depășit pragul de un milion de unități într-o singură lună, pentru prima dată în acest an, datorită cererii interne solide, în timp ce exportatorii EV chinezi și-au extins eforturile de a intra pe noi piețe.
Exporturile BYD, cel mai mare producător chinez de vehicule electrice, către Mexic, Asia de Sud-Est și Uzbekistan au majorat semnificativ vânzările în aceste regiuni. Stimulentele pentru flote în Germania și creșterea robustă în Europa de Sud au sprijinit evoluțiile de pe piața europeană, în timp ce expirarea subvențiilor în Canada a afectat cererea în America de Nord, a apreciat analistul șef de la Rho Motion, Charles Lester.
Impactul politicilor economice
Producătorii auto globali se confruntă cu taxe vamale de 25% în SUA, a doua mare piață auto din lume, ceea ce i-a determinat pe mulți să-și retragă previziunile pentru 2025. În plus, atitudinea președintelui Trump față de standardele privind emisiile și incertitudinile legate de taxele vamale afectează vânzările EV în America de Nord.
Analiștii se așteaptă ca piața europeană de vehicule electrice să beneficieze în semestrul doi din 2025 de stimulentele pentru flote introduse în Germania.
În mai, vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au urcat la 1,6 milioane de unități, conform datelor Rho Motion. În China, cea mai mare piață auto din lume, avansul pe acest segment a fost de peste 24%, la 1,02 milioane de unități. Europa a raportat un avans de 36,2%, la 0,33 milioane de unități, în timp ce livrările în America de Nord au urcat cu 7,5%, la 0,16 milioane de unități. În restul lumii, vânzările au crescut cu 38%, la 0,15 milioane de unități.
„Povestea acestei luni pe segmentul vânzărilor de vehicule pe plan mondial este prăpastia continuă dintre creșterea pieței din China și reducerea cererii în America de Nord”, a apreciat Charles Lester.
Pe plan mondial, guvernele adoptă măsuri de încurajare a vânzărilor EV, în timp ce tensiunile comerciale și încetinirea piețelor auto ar putea duce la închideri de fabrici auto și la concedieri.