Constructorul german de automobile sport Porsche a raportat marţi o scădere cu 8% a numărului de automobile livrate la nivel global în primele trei luni ale acestui an, afectat de scăderea cererii pe pieţele din China şi Europa, transmite Agerpres.
Un număr total de 71.470 de automobile Porsche au fost livrate clienţilor din întreaga lume în primele trei luni ale anului, în condiţiile în care livrările spre China şi Europa au scăzut cu 42%, respectiv 10% în ritm anual. În Germania, piaţa locală a Porsche, livrările au scăzut cu 34% până la 7.495 de autovehicule.
În schimb, pe piaţa din America de Nord, livrările Porsche au crescut cu 37%, până la 20.698 de unităţi în primul trimestru, această creştere fiind explicată printr-un efect de bază provocat de întârzierile înregistrate la livrare unor modele în perioada similară a anului trecut.
„Cererea clienţilor rămâne la un nivel solid. Lucrăm îndeaproape cu diferite regiuni de vânzări şi ne vom concentra pe adecvarea cererii cu oferta, în linie cu strategia noastră”, a declarat Matthias Becker, membru în board-ul Porsche responsabil de vânzări şi marketing.
Aproximativ 38,5% din autoturismele livrate de Porsche în primul trimestru au fost modele electrificate, în condiţiile în care 25,9% au fost vehicule complet electrice şi 12,6% modele hibride plug-in.
Constructorul auto german Mercedes-Benz a anunţat şi el luni o scădere de 7% a vânzărilor în primul trimestru, afectat de cererea redusă din China şi Europa.
Mărcile de automobile de lux, precum Porsche şi Ferrari, sunt cele mai expuse la tarifele americane, a subliniat analistul Morningstar, Rella Suskin. „Cu toate acestea, puterea lor mare de stabilire a preţurilor şi efectele pozitive pe care majorările de preţuri le au asupra valorii reziduale a actualelor automobile ale clienţilor, reduc impactul total al tarifelor asupra datelor financiare”, a spus analistul.