Şeful Cancelariei prim-ministrului: Achiziţia autoutilitarelor Dacia Duster în leasing operaţional a respectat legea

Sursă foto: media.dacia.com

Şeful Cancelariei prim-ministrului, Mihai Jurca, a afirmat vineri că achiziţia în leasing operaţional a 17 autoutilitare Dacia Duster s-a făcut cu respectarea legii și a avut ca efect reducerea cheltuielilor de închiriere a mașinilor „de 10 ori”, transmite Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

„Față de momentul de acum 100 de zile, noi am redus cheltuiala de închiriere a mașinilor de 10 ori. Am pornit în iunie de la un cost lunar de 850.000 de lei, astăzi suntem la un cost de 84.000 de lei, e adevărat, nemaiavând și șoferi. Cheltuiala este redusă cu 90% față de momentul când am preluat această responsabilitate și obiectivul pe care l-am declarat atunci a fost cel de a reduce cât mai mult din cheltuielile din banii publici și continuăm să muncim, împreună cu colegii, în fiecare zi pentru a face acest lucru”, a declarat Mihai Jurca la Palatul Victoria.

El a menționat că la preluarea funcției contractul cu RA-APPS era pentru 30 de mașini cu șofer, ale căror costuri se ridicau la aproximativ 850.000 de lei pe lună, și primul lucru pe care l-a făcut a fost să reducă numărul acestora la jumătate, astfel că „din iunie până în septembrie, la final, costul lunar a fost redus la 425.000 de lei pe lună”.

Potrivit lui Jurca, la nivelul Cancelariei s-au căutat în continuare soluții pentru reducerea de costuri cu mașinile de serviciu și, în baza ofertelor primite, s-a ajuns la contractul privind leasingul operațional cu cele 17 autoutilitare Dacia Duster.

Detaliile contractului de leasing

„Am cerut ofertă de preț de la RA-APPS pentru a închiria mașini care nu mai au garanție, cu șofer sau fără șofer, și am cerut oferte de preț de la cei doi producători de autovehicule din România, Ford și Dacia. Ofertele pe care le-am primit de la RA-APPS, fără șofer, ieșite din garanție, au fost de 120.000 de lei pe lună, iar oferta pe care am primit-o de la Dacia a fost de 80.000 de lei pe lună. În același timp, în discuțiile cu cei de la Ford, am agreat ca prima și singura mașină electrică produsă în România, Ford Puma, să fie alocată cu un contract de comodat gratuit, să fie alocate două mașini produse la fabrica din Craiova, gratuit, Guvernului, pentru a putea fi folosite pentru colegii din Cancelarie”, a explicat el.

Șeful Cancelariei premierului a adăugat că în cazul autovehiculelor Dacia nu este vorba despre un contract de cumpărare, ci despre unul de închiriere, în termeni tehnici leasing operațional, iar în privința șoferilor, s-a luat decizia renunțării la aceștia, începând cu data de 1 octombrie.

„Contractul pe care l-am semnat e pe trei luni, cu o lună de perioadă de grație, și în toată perioada aceasta vom face demersurile pentru un contract-cadru de trei ani sau patru ani, astfel încât să încercăm să reducem și mai mult decât sunt azi cheltuielile cu închirierea mașinilor. Am discutat și la ultima conferință de presă faptul că vom renunța la șoferi, începând cu data de 1 octombrie; avem un contract de închiriere cu costuri de 10 ori mai mici și nu mai avem șoferi, ceea ce iarăși ne-a ajutat să reducem foarte mult costurile”, a precizat Jurca.

Acesta a susținut că s-a respectat legea în privința acestui contract, întrebat de ce a fost aleasă varianta unor autoutilitare Dacia Duster, și nu a altui model de Dacia.

„Astăzi, legea este foarte clară și permite închirierea autoutilitarelor. Mașinile pe care le-am închiriat sunt încadrate în categoria de autoutilitare. Nu am făcut altceva decât să respectăm legea”, a afirmat Jurca.

Conform acestuia, mașinile vor fi utilizate de Cancelaria premierului pentru îndeplinirea îndatoririlor de serviciu.

„Sunt folosite de angajații Cancelariei și de demnitarii, consilierii de stat, secretarii de stat care sunt în cadrul Cancelariei. Decizia de a reduce, de la 30 la 17, este o decizie care vine și se raportează și la un număr mai mic de secretari de stat, de consilieri de stat, de cabinete ale acestor demnitari și am constatat că sunt suficiente”, a spus Jurca.

În context, el a fost întrebat cu ce mașină va merge, dacă are sau nu șofer și dacă va folosi sau nu Dacia Duster închiriată.

„Eu, având rangul de ministru, beneficiez de o mașină și șofer de la SPP, dar dacă voi avea nevoie și pot, voi conduce, conduc în timpul liber, îmi face plăcere să o fac, cu atât mai mult cu cât e o mașină produsă în România”, a răspuns Jurca.

Șeful Cancelariei a fost întrebat și dacă îl cunoaște pe administratorul firmei de leasing operațional prin care se derulează contractul, RCI Finanțare România SRL, Jose Aguirre, pornind de la un articol pe acest subiect publicat într-un cotidian central.

„Nu-l cunosc, nici nu l-am întâlnit. Noi ne-am întâlnit cu producătorul Dacia și l-am rugat să ne spună care este compania prin care noi putem să închiriem aceste mașini, înțelegând că fabrica, propriu-zis, nu poate să o facă. Este o companie, din ce înțeleg eu, cei cu care am făcut contractul, este o companie care face parte din grupul Dacia Renault. (…) Nu știu cine este administratorul, nici nu am întrebat, nici nu-l cunosc, dar am vrut să avem o relație, cu siguranță, cu un producător român, asta vă asigur”, a declarat Jurca.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...