Producătorul auto japonez Toyota a declarat că se așteaptă la pierderi de 9,5 miliarde de dolari din cauza tarifelor asupra autoturismelor importate din afara Statelor Unite. Conform Reuters, aceasta este cea mai mare estimare de acest gen făcută până acum de vreo companie, subliniind presiunile tot mai mari asupra marjelor de profit.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Previziunile privind profitul, reduse cu 16%
Cel mai mare producător de automobile din lume și-a redus marjele de profit anual cu 16%, reflectând provocările cu care industria auto se confruntă la nivel global. Aceasta se luptă cu creșterea costurilor generate de taxele americane aplicate mașinilor, pieselor de schimb, oțelului și aluminiului. Administrația japoneză pune presiune pe Casa Albă să se ajungă la un acord scris, din cauza incertitudinii legate de tarifele americane, și cere clarificări cu privire la aplicarea acestora.
Directorul financiar al Toyota, Takanori Azuma, a declarat că promite că producătorul va continua să construiască mașini, indiferent de impactul tarifelor. Tot acesta a mai spus că este „foarte dificil” să prezică ce se va întâmpla în privința mediului de piață. Azuma consideră că estimarea de 9,5 miliarde de dolari include și pierderile cu care se confruntă furnizorii de piese, în special cei din State.
Toyota și-a redus prognoza privind profitul operațional pentru anul financiar, care se încheie la sfârșitul lunii martie 2026, la 3,2 trilioane de yeni (21,7 miliarde de dolari), în scădere față de perspectiva anterioară de 3,8 trilioane de yeni (25,8 miliarde de dolari). Pentru primul trimestru, din aprilie până în iunie, Toyota a raportat un profit operațional de aproape 8 miliarde de dolari, în scădere față de anul precedent, dar peste media de 6,2 miliarde estimată de analiști.
Concurența a raportat pierderi mai mici
Activitatea Toyota din America de Nord a înregistrat o pierdere operațională de 4,3 miliarde de dolari în primul trimestru, față de un profit de 683 de milioane de dolari în anul precedent. Săptămâna trecută, producătorul auto a declarat că a produs aproximativ 1,1 milioane de vehicule marca Toyota și Lexus în America de Nord în primele șase luni ale anului 2025, inclusiv peste 700.000 în Statele Unite.
Până în prezent, concurenții au raportat pierderi mai mici din cauza tarifelor. General Motors a estimat o pierdere de 4-5 miliarde de dolari pentru acest an, în timp ce Ford se așteaptă la o pierdere de 3 miliarde de dolari din veniturile brute pe întreg anul. Grupul Stellantis, a declarat că se așteaptă ca tarifele să adauge 1,7 miliarde de dolari la cheltuielile pentru acest an.
Săptămâna trecută, Toyota a raportat o producție și vânzări globale record pentru prima jumătate a anului, impulsionate de cererea puternică din America de Nord, Japonia și China, inclusiv pentru vehiculele hibride. Niponii au mai anunțat și un plan de construire a unei noi fabrici de automobile în Japonia, unde vânzările de mașini au scăzut din cauza reducerii populației și a scăderii numărului de proprietari.