Aproximativ 65% dintre români și-au redus cheltuielile online din cauza scumpirilor, conform studiului „Radiografia eCommerce 2025”, realizat de easySales, transmite StartupCafe.ro.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Peste un sfert dintre consumatori au tăiat semnificativ bugetul, în timp ce aproape 40% au făcut reduceri moderate. Doar 25% dintre români nu și-au schimbat obiceiurile de consum online.
Categoriile cel mai afectate sunt moda, bijuteriile (31%) și electronicele (22%), în timp ce produsele esențiale au rămas neafectate. Sensibilitatea la costurile de livrare a crescut, 83% dintre respondenți fiind mai atenți la acestea, iar 81% vânează reduceri.
Majoritatea celor care au redus bugetul online (o treime) au tăiat între 101 și 250 de lei lunar, în timp ce 25% au redus cu 251-500 de lei. Un procent de 18,3% a redus cheltuielile cu peste 500 de lei lunar.
Studiul a fost realizat între 16 și 30 iulie 2025, pe un eșantion de 1.036 de respondenți. Rezultatele complete vor fi prezentate pe 25 septembrie la evenimentul eCommerce Talks.