Serviciul RoPay Alias, integrat în sistemul RoPay, care permite transferuri instant și gratuite între persoane fizice folosind doar numărul de telefon, a ajuns la peste 7,8 milioane de utilizatori în România, se arată într-un comunicat de presă al Societății de Transfer de Fonduri și Decontări – Transfond, transmis luni Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„RoPay Alias, serviciu integrat în schema națională RoPay și care permite transferuri instant și gratuite între persoane fizice folosind doar numărul de telefon, a ajuns la peste 7,8 milioane de utilizatori în România – adică aproape jumătate din populația bancarizată. Clienții a șapte bănci pot beneficia de aceste transferuri: ING Bank, Salt Bank, CEC Bank, Libra Internet Bank, BCR, Banca Transilvania și Raiffeisen Bank. ING Bank contribuie semnificativ la această cifră, cu 1,4 milioane de clienți deja înrolați în sistem, din totalul de 1,9 milioane de clienți ai băncii. RoPay Alias transformă modul în care românii trimit și primesc bani. În locul codurilor IBAN greu de reținut, utilizatorii pot face transferuri direct din aplicația de mobile banking, folosind doar numărul de telefon al destinatarului. Banca acestuia trebuie să fi aderat deja la sistemul RoPay, astfel încât sistemul să identifice automat contul asociat și să direcționeze plata în siguranță”, se menționează în comunicat.
Potrivit sursei citate, RoPay Alias transformă modul în care românii trimit și primesc bani și, astfel, în locul codurilor IBAN greu de reținut, utilizatorii pot face transferuri direct din aplicația de mobile banking, folosind doar numărul de telefon al destinatarului.
„Banca acestuia trebuie să fi aderat deja la sistemul RoPay, astfel încât sistemul să identifice automat contul asociat și să direcționeze plata în siguranță. Tranzacțiile se desfășoară în cadrul aplicațiilor de mobile banking, cu criptare completă și autentificare biometrică sau prin parole dinamice, ceea ce asigură un nivel ridicat de protecție a datelor personale și bancare”, notează Transfond.
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.
Înființată în anul 1994, ING Bank România are peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Transfond, administratorul și operatorul Casei de Compensare Automată a plăților interbancare de retail, este principalul partener al comunității financiar-bancare din România în domeniul plăților interne și transfrontaliere, atât în lei, cât și în euro. Acționariatul este format din Banca Națională a României (BNR) și 18 bănci comerciale active pe piața locală.